Verenjano schreef: ma 11 jan 2021, 11:43
manduca schreef:Heel verstandig. Maar daarom ben ik ook wel nieuwsgierig als mensen een andere redenatie hebben...
Wat betreft weegschaaltjes; ik zet al 10+ jaren koffie en weeg nog steeds. Het zit gewoon in mijn routine en kost eigenlijk geen extra tijd.
Wbt de pid op een gaggia: Van horen zeggen
Als ik me goed herinner, was de redenatie dat je de start-temp kunt instellen, maar er relatief gezien (vanwege de kleine boiler) zoveel koud water in de boiler komt, dat er nauwelijks tegenop te verhitten is. En het dus vrij weinig helpt. Maar misschien zit het anders. Ik heb toen iig besloten om het niet te doen, ook omdat ik de kosten van een pid voor zo’n goedkoop apparaat moeilijk te verantwoorden vond. En ik de koffie goed genoeg vond
Gefeliciteerd met de Silvia, trouwens!
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen inderdaad, ik zag dat er veel knutsel mogelijkheden met de Silvia waren, vandaar de keuze, als geld geen probleem zou zijn zou ik voor een Rocket gaan denk ik. Maar goed, eigen huizen zijn ook een leuk gat om je geld in te mikken, dus mijn vrije limiet om dit soort grappen te plegen is een tikje beperkt.
Of ik moet langdurig gaan sparen, en daar heb ik na lang sparen voor een hele dure rollator voor bos en strandgebruik wel even genoeg van, dus 2e hands moet het wezen
Trouwens, ik zag weer een paar nieuwe scheerzepen die me hemels leken, keuzes keuzes..
O ja, en ook net weer een andere molen gekocht een 2e hands (of 3e/4e) Compak K3 Elite, waar dus wel eerst de maalschijven van vervangen moeten worden, aangezien je met die er nu inzit nog geen geroosterd brood kunt malen naar de foto's toonde
Volgend project, kijken of er een manier is om de Doser er af te slopen en toch een goed functionerende maler over te houden, of niet natuurlijk.
Eind van de maand komt de Silvia, ik kijk er al naar uit!