Bonega schreef:Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we dan toch maar voor de Quick 820 gaan. Uitzondering daargelaten wordt dat toch gezien als een oerdegelijke machine die ook nog eens relatief makkelijk te bedienen is. Een veilige keuze lijkt me (en ik vind het ook mooie machientjes op te zien).
Echter nog wel een paar vraagjes.........Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat ik het stoompijpje van de Quick uiteindelijk niet veel zal gebruiken, omdat je op andere manieren beter/sneller melkschuim kan maken. Dat voelt toch niet helemaal goed (voor een machine die bijna 600 euro kost). Daarom vraag ik me of er dan niet nog betere budgetkeuzes zijn. Bijvoorbeeld de machientjes van DeLonghi van rond de 180 euro, die dezelfde power (15 bar) lijken te hebben. En dan misschien wat extra geld in een nog betere molen? Kortom; hoe verhouden die machientjes zich ten opzichte van de Quick?
En tot slot, waarom wordt de Solis Cafespresso 117 zo pertinent afgeraden. Hij lijkt me iets veelzijdiger dan de Quick.
Zoals ook hierboven al geschreven, die 'power' moet je niet op letten. Je hebt grofweg 9 bar druk nodig voor espresso, alles daarboven wordt afgevoerd. Bovendien kan elke met een Ulka-pompje dit; op 'druk leveren' moet je machines niet vergelijken.
Wat veel moeilijker is, is goede temperatuurbeheersing. Ik heb geen ervaring met machientjes van DeLonghi, maar wetende hoe moeilijk het is dit stabiel te krijgen heb ik het sterke vermoeden dat dit _soort_ machines daar pertinent in falen. Ook b.v. de Silvia heeft hier dus moeite mee.