Re: Poll: koffie elders

21
gilleko B. schreef: za 25 sep 2021, 11:42 Je moet namelijk jezelf steeds meer in staat stellen jezelf overtuigender te overtuigen dattie koffie outside niet deugt.
Je bespaart natuurlijk ook veel geld door het thuis te investeren in een goede setup i.p.v cappuccino's van €4 onderweg of Nespresso cups te gebruiken :lol:.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

22
Bij een ander drink ik alles behalve oploskoffie, dat lust ik echt niet. Het is voor mij niet belangrijk genoeg om wijsneuzerig over koffie te gaan doen.
Er zijn wel meer dingen die ik misschien thuis beter heb en dat ga ik ook niet benoemen bij een ander. Tenzij de gastheer/vrouw/mens er zelf over begint natuurlijk...

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

23
Ver voor de espresso in Nederland meer gemeengoed werd was ik in Italië al "verpest" met goede koffie. Al die andere, koffie, vooral ook in Nederland, was behelpen. Het meest treurig was koffie in Engeland. Dat was gewoon misdadig wat ze je daar durfden te serveren.

Hoewel je ook in dit land op steeds meer plekken aardige koffie kunt krijgen is het gemiddeld nog steeds niet erg verheffend. Ik calculeer dan ook altijd in dat de koffie minder zal zijn dan hier thuis. Soms stink ik er nog weer eens in en accepteer dan het aanbod van een toch wel treurige bak. Maar vaker kies ik voor een thee, die overigens ook schrikbarend slecht kan zijn.
Het valt soms niet mee.

Wat een weelde dat wij allemaal dan thuis toch kunnen genieten van goede koffie en mooie apparatuur!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

25
Ik was laatst bij vrienden, een jong stel, op bezoek en ze boden mij een Nespresso aan. Ik dacht oprecht dat ze het voor de grap zeiden dus ik reageerde zo van "Haha! nee!!" maar ze reageerden een beetje beduusd. Toen heb ik toch een slokje geprobeerd, de rest in de wasbak van hun kookeiland gedaan en het kopje met water gevuld. Het kwam misschien wat pedant over maar zij zouden met gemak om het even welke espresso-apparatuur kunnen plaatsen, echter dat boeit hen gewoon helemaal niet. Dan vind ik dat ik het ook niet enorm lekker hoef te vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
fransg schreef: za 25 sep 2021, 16:26 Ik was laatst bij vrienden, een jong stel, op bezoek en ze boden mij een Nespresso aan. Ik dacht oprecht dat ze het voor de grap zeiden dus ik reageerde zo van "Haha! nee!!" maar ze reageerden een beetje beduusd. Toen heb ik toch een slokje geprobeerd, de rest in de wasbak van hun kookeiland gedaan en het kopje met water gevuld. Het kwam misschien wat pedant over maar zij zouden met gemak om het even welke espresso-apparatuur kunnen plaatsen, echter dat boeit hen gewoon helemaal niet. Dan vind ik dat ik het ook niet enorm lekker hoef te vinden.
Haha ja die toelichting is dan wel ff nodig, anders was het wel wat gek geweest ;-)

27
fransg schreef:Ik was laatst bij vrienden, een jong stel, op bezoek en ze boden mij een Nespresso aan. Ik dacht oprecht dat ze het voor de grap zeiden dus ik reageerde zo van "Haha! nee!!" maar ze reageerden een beetje beduusd. Toen heb ik toch een slokje geprobeerd, de rest in de wasbak van hun kookeiland gedaan en het kopje met water gevuld. Het kwam misschien wat pedant over maar zij zouden met gemak om het even welke espresso-apparatuur kunnen plaatsen, echter dat boeit hen gewoon helemaal niet. Dan vind ik dat ik het ook niet enorm lekker hoef te vinden.
Het had nog erger gekund! Er had op het kookeiland ook een Lamarzocco kunnen staan en dan toch nog koffie uit de nespresso.

Afbeelding

28
Keyser schreef: za 25 sep 2021, 10:49 Maar vinden jullie supermarkt koffie of Senseo ook ECHT vies?
Nou, die laatste keer dat ik Senseo dronk vond ik dat dus echt oprecht vies. Normale filterkoffie, ook van de supermarkt, kan ik doorgaans prima binnen houden.

Overigens zit er hier in Zell am Ziller (Oostenrijk) een koffietentje die ik ervan verdenk van die gevriesdroogde meuk te serveren :o . IJscoups kun je er prima eten, maar koffie drink ik er niet meer.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

29
gilleko B. schreef:Het had nog erger gekund! Er had op het kookeiland ook een Lamarzocco kunnen staan en dan toch nog koffie uit de nespresso.

Afbeelding
Hier maak ik me wel eens schuldig aan als er bezoek is en ik weet dat 1) het met de la Pavoni veel tijd gaat kosten en 2) het bezoek in kwestie het verschil met nespresso toch niet zo weet te waarderen
Afbeelding
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

30
Oké, ik weet dat het in een horecabedrijf niet altijd goed gesteld is met de koffie. Daar houden we rekening mee als we toch ergens een bakkie willen doen. Al jaren. Vaak ga ik eerst even naar binnen en kijk wat er voor apparatuur staat en welke koffie ze hebben. Mijn vrouw komt dan als ik het sein veilig geef. En als er een redelijke filtermachine staat drink ik liever filter dan espresso.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.