Re: Machine 24/7 aan laten staan
21Ik hoorde van Espressofix dat het juist meer kost om de machine elke dag aan en uit te zetten dan wanneer je hem 24/7 aan laat staan
Lees dit vaker, maar wat/waarom dan is de vraagStarred schreef: za 05 feb 2022, 20:29 Ik hoorde van Espressofix dat het juist meer kost om de machine elke dag aan en uit te zetten dan wanneer je hem 24/7 aan laat staan
Goed punt!B003 schreef:Wat ook een overweging kan zijn is dat je misschien voor het milieu zuinig met energie om wil gaan.
Dit heeft ook mijn voorkeur met een machine die zo'n 8-10u per dag gebruikt wordt geen 24u aan te willen laten staan. Enerzijds een stukje milieubesparing en anderzijds vind ik het wel fijn als de machine af en toe nagekeken wordt.B003 schreef: za 05 feb 2022, 20:51 Wat ook een overweging kan zijn is dat je misschien voor het milieu zuinig met energie om wil gaan.
En als je van de de extra kosten van de energie een servicebeurt kunt laten geven dan lijkt mij dat de prima keuze.
Ja, leuke proef. Wij doen de middenweg: om 21:00 uur gaat de thermostaat naar 15 graden en om 6:30 naar de dagtemperatuur van 20 graden. Ik weet niet meer of en hoeveel dat scheelt tenopzichte van continue op20 graden. Misschien ga ik dat wel weer eens meten.