Re: Even voorstellen, project Silvia

21

WO0dwp schreef:Voor de isolatie heb ik bijzonder betaalbaar spul gevonden op Ali, mijn versie heeft zwart schuim onder het aluminium. De resultaten zijn verbluffend voor het geld.
Wat leuk. En waar staat het op aliexpress?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

22
bobbee schreef: ma 13 jun 2022, 09:51
WO0dwp schreef:Voor de isolatie heb ik bijzonder betaalbaar spul gevonden op Ali, mijn versie heeft zwart schuim onder het aluminium. De resultaten zijn verbluffend voor het geld.
Wat leuk. En waar staat het op aliexpress?
Gokje:
Dit soort spul.
Interessant in ieder geval. Aanschaffen via Ali heeft niet mijn voorkeur, maar dit is wel een heul stuk goedkoper dan het hier aanschaffen.

23
Goede gok! Ik had alleen de versie met aluminium, in de hoop dat dat thermisch iets doet. https://a.aliexpress.com/_u7PUGC

In eerste instantie heb ik de gehele machine gedaan, met als nadeel dat mijn kopjes niet meer opwarmden en dat mijn boiler (bijna) niet meer afkoelde. Uiteindelijk heb ik de bovenplaat (voor de kopjes) weer ontdaan van isolatie.

Veel contactgeluiden heb ik kunnen oplossen door Dunn strips rubber tussen de metalen delen te steken (lees oude fietsband)

24
WO0dwp schreef:Goede gok! Ik had alleen de versie met aluminium, in de hoop dat dat thermisch iets doet. https://a.aliexpress.com/_u7PUGC

In eerste instantie heb ik de gehele machine gedaan, met als nadeel dat mijn kopjes niet meer opwarmden en dat mijn boiler (bijna) niet meer afkoelde. Uiteindelijk heb ik de bovenplaat (voor de kopjes) weer ontdaan van isolatie.

Veel contactgeluiden heb ik kunnen oplossen door Dunn strips rubber tussen de metalen delen te steken (lees oude fietsband)
Ook wel een gok dat het niet is gaan smelten. Want dat ging goed dus? Ik zag niet tot welke temperatuur het goed blijft.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!