Re: Weegschaal waar moet je op letten?

21
mr Blanc schreef:De bookoo schijnt ook wel goed te zijn maar nog niet veel van gehoord en is wel echt klein....wel weer een hoop andere dingen die je er mee kan doen en wat gunstger geprijst. Madencio hier op t forum heeft er een volgens mij....misschien kan hij meer vertellen
Er staat er 1 op mp. Met extra’s.

https://link.marktplaats.nl/m2247808759 ... ios_tablet
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

23
Ervaring leert dat de meeste mensen zulke apps enkel in het begin even proberen een het dan afzwakt tot geen gebruik.

Mijn advies is te zoeken naar prijs /kwaliteit en of je het doel kunt bereiken met die tool. En nu zal ik verder maar over ophouden want ervaring leert ook dat de meeste mensen toch voor de gebaande paden gaan en een mooie prijzige tool kopen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

24
bobbee schreef:Ervaring leert dat de meeste mensen zulke apps enkel in het begin even proberen een het dan afzwakt tot geen gebruik.

Mijn advies is te zoeken naar prijs /kwaliteit en of je het doel kunt bereiken met die tool. En nu zal ik verder maar over ophouden want ervaring leert ook dat de meeste mensen toch voor de gebaande paden gaan en een mooie prijzige tool kopen.
Afbeelding
Afbeelding
Klopt wat die apps betreft. Het is te bewerkelijk en uiteindelijk wil je gewoon een bak koffie drinken.
Maar verder heeft natuurlijk iedereen zijn eigen maatstaven tav prijs, kwaliteit en de verhouding tussen die twee. En dit is nou eenmaal een hobby waar best wat geld in gaat zitten, zij het niet in apparatuur en tools, dan wel in bonen. In ieder geval ten opzichte van de meeste mensen. We zijn een niche.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

25
omeCoffee schreef:
bobbee schreef:Ervaring leert dat de meeste mensen zulke apps enkel in het begin even proberen een het dan afzwakt tot geen gebruik.

Afbeelding
Afbeelding
Klopt wat die apps betreft. Het is te bewerkelijk en uiteindelijk wil je gewoon een bak koffie drinken.
Maar verder heeft natuurlijk iedereen zijn eigen maatstaven tav prijs, kwaliteit en de verhouding tussen die twee. En dit is nou eenmaal een hobby waar best wat geld in gaat zitten, zij het niet in apparatuur en tools, dan wel in bonen. In ieder geval ten opzichte van de meeste mensen. We zijn een niche.
Dat schrijf ik volgens mij ook hierboven. Ik zie nergens waar ik dat ontken of weerleg en dat doe ik ook heel bewust niet. Ik heb zelf ook best leuke, mooie en dure spulletjes en ben al paar jaartjes moderator van dit koffie hobby forum. Maar ben met de jaren persoonlijk flink nuchterder geworden en dan nog heb ik prachtig mooi spul. Nu zeg ik dus ook niet dat een ander moet doen wat ik nu doe maar het is zoals je al zei een hobby en een forum is om te praten over in dit geval deze hobby dus deel ik graag mijn idee om de hobby uit te buiten zoals ik tegenwoordig doe en wellicht heeft iemand daar ook wat aan in plaats van met een weegschaal aan te komen van 250 euro zet ik iets anders neer, het is dat ik al een Lunar heb want er was destijds niks anders te krijgen en ik kocht hem 2e hands. Ik deelde daarom nu er een paar die beginnen met 3 tientjes ofzo.
Afbeelding
Net zoals de mensen die zeggen dat je enkel het meest perfecte moet hebben om lekkere koffie te kunnen maken zeg ik iets anders, ik denk daar dus zelf anders over en dat deel ik graag. Alles met dezelfde intentie, helpen en praten zonder iemand iets op te leggen!
Afbeelding
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

27
@Bobbee, omdat je als Mod hier ook al een tijdje meedraait en de relatief unieke ervaring in beeld hebt kunnen brengen van de meerwaarde van het dure spul heb ik veel respect voor je visie hierop. Tof dat je dat hier deelt. Je wijsheid wordt op prijs gesteld.
Zelf merk ik merk dat (soms) de "shiny and new" tic bij mij meespeelt. Ik doe absurd lang over de afwegingen van welke toevoeging aan de set ik wil hebben, ik lees en kijk alle reviews. Daarna kan ik nog veel langer doen over exact die versie vinden die ik wil: ik koop bijna alles gebruikt. In dit segment en dit soort machines ben ik van mening dat er weinig te vernielen valt, ik heb nog geen lemons gehad. Ik vind dit hele proces lekker, ik krijg daar best energie van. De gedachte dat ik het me kan veroorloven helpt ook wel. Maar ik ben er slecht in om mezelf af te vragen of het eigenlijk allemaal wel nodig is...
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

29
ErikvW schreef:@Bobbee, omdat je als Mod hier ook al een tijdje meedraait en de relatief unieke ervaring in beeld hebt kunnen brengen van de meerwaarde van het dure spul heb ik veel respect voor je visie hierop. Tof dat je dat hier deelt. Je wijsheid wordt op prijs gesteld.
Zelf merk ik merk dat (soms) de "shiny and new" tic bij mij meespeelt. Ik doe absurd lang over de afwegingen van welke toevoeging aan de set ik wil hebben, ik lees en kijk alle reviews. Daarna kan ik nog veel langer doen over exact die versie vinden die ik wil: ik koop bijna alles gebruikt. In dit segment en dit soort machines ben ik van mening dat er weinig te vernielen valt, ik heb nog geen lemons gehad. Ik vind dit hele proces lekker, ik krijg daar best energie van. De gedachte dat ik het me kan veroorloven helpt ook wel. Maar ik ben er slecht in om mezelf af te vragen of het eigenlijk allemaal wel nodig is...
Dank je wel hoor, hoef niet perse een veder in de spreekwoordelijke reet maar wil graag goed begrepen worden.

Ik relativeer dan vaak met het volgende:

Als ik dit koop (bijvoorbeeld acaia lunar) in plaats van (goede AliExpress weegschaal) dan kan ik van dat niet uitgegeven geld hele mooie groene of gebrande koffie kopen!
Afbeelding