bvds schreef: di 31 okt 2023, 22:36
Begrijp ik je dan goed dat je er dan sowieso verstandig aan doet met wisselen van maalschijven?
Nee hoor, de DLC's zijn juist al behoorlijk goed voor medium roast. En ook voor light roast heel behoorlijk. Wil je echt voor light roast gaan dan zijn de SSP MP de beste keuze. De trade-off is dan minder body.
@Erik82: Ter info, de DF64V heeft hele andere schijfjes dan de standaard Italmills die destijds in de DF64 zaten. Die zijn inderdaad meer als Mazzer burrs vooral voor klassieke espresso bedoeld.
Dat weet ik. Die zitten tussen de standaard Italmill en de HU's in. Dat is de reden dat het ding zo'n schreeuwlelijk is
. Ze zijn nog steeds meer gericht op meer traditionele espresso. Voor lichte tot medium brandingen zou ik er zelf direct andere schijven in gaan zetten. Maar dat is puur omdat ik het verschil tussen de profielen goed ken en weet wat mijn voorkeur is. In de EG-1 heb ik de laatste 3 jaar ook tot 4 keer toe de Base schijven geplaatst (
https://weberworkshops.com/products/eg1-burrs) voor een maand en die hebben een vergelijkbaar profiel. Ik werd en persoonlijk niet blij van met mijn medium tot licht voorkeur.
Leuk altijd hoe men een maler beoordeeld op geluid als deze niet maalt
. Je doet hem alleen aan als je maalt en het malen van de bonen zelf is 99% van het geluid. Ik vind het altijd een vrij slechte statistiek.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60