Re: CMA, leone?/Astoria Argenta EAP 1

21
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goeden avond,
Na een lange tijd niets gedaan te hebben, heb ik weer een paar kleinen vorderingen gemaakt.
Helaas ben ik door mijn werk maar zeer spaarzaam in de gelegenheid tijd vrij te maken om met de machine verder te gaan.
Maar langzaam maar zeker wordt het een en ander toch gedaan.
Hierbij een kleinen update.
De bovenste foto laat de gemodificeerde seals van de pomp zien.
Daar het zelfs voor mij zeer moeilijk was om een passende seals te komen heb ik ze zelf maar laten maken.
Het roterende seal ( dat dingetje op die veer ) is gemaakt van zelf smerend brons, en daarna weer in de originele houder gestoken.
Het andere onderdeel, het stationaire seal, is van RVS en daarna gelept.
Dit leppen zorgt voor een spiegelglad oppervlak, wat na montage er voor zorg dat bij gebruik er geen vloeistof naar buiten weg kan lekken.

De andere foto is het pomphuis waar nu in plaats van een lager een wederom zelfsmerende bronzen bus voor gedraaid is.
Het orginele lager wat er in hoort te zitten, is van zo een kromme maat, dat ik dat ook niet kon krijgen.
Dus was dit een goed alternatief.

Onderste foto is het gestraalde frame.
Ik hoop dat binnen kort weg te kunnen brengen om te laten poedercoaten.

Volgende stap is de boiler te stralen met al het koperwerk, zoals leidingen etc.
Zodra ik hier mee klaar ben, zal ik ook deze foto's weer plaatsen.

Groetjes en een fijne avond nog verder.

Dutch 8-)

22
Misschien is een zuurbad makkelijker dan zandstralen.
http://www.home-barista.com/levers/leve ... 2-350.html" onclick="window.open(this.href);return false; (onderste post van Richard Penney aka 'espressme' even lezen) Moet wel zeggen dat hij zijn definities niet helemaal goed heeft, maar hij kan wel dingen qua metaalbewerken. Hij maakt onder andere zeefjes voor de Caravel, mooie tampertjes en filterhouders op orphanespresso.com
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

23
Hallo Bleucold,

Heb het desbetreffende stukje even gelezen.
moet je zeggen dat ik niet wist dat zandstralen de structuur van je materiaal aantast, behalve als het te dun is zoals plaatwerk van een auto als hier te hard op gestraald wordt.
In mijn geval heb ik alles nat gestraald, waarbij geen hitte ontwikkeld wordt en het straalwerk veel zachter is.
Het is zelfs te gebruiken, moet je wel instellen, om gepolijste delen een soft finish look te geven.
In ieder geval bedankt voor je tip, zal het zeker in mijn hoofd houden, in het geval ik dat nodig heb.

Groet,

Dutch 8-)