Re: Bezzera Mitica TOP vs Rocket R58

21
Chocola is makkelijk. Fruit wordt vaak fout gedaan, maar een echt standaard chocobom haalt het echt niet bij een goede fruitgerichte espresso. Dan heb je namelijk het zoete van het fruit er ook bij.

Daarnaast, koffieleut weet je zeker dat je je temperatuur goed meet? Ik zit niet vaak boven de 93 graden en ik drink geen donkergebrande espresso.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

22
Bluecold schreef: Ik zit niet vaak boven de 93 graden en ik drink geen donkergebrande espresso.
Mee too
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

23
Spironski schreef:Dat wordt dan een heel mooie set up! Tussen platte schijven of conisch: houd je van chocolade of van fruit (in je koffie)?

Je hoeft niet per sé zelf te branden hoor (hoewel ik het wel heel leuk en leerzaam vind), als je maar wel boontjes gebruikt die hoogstens 2 weken oud zijn.
Branders zou je HIER kunnen bestellen.

En welke schijven verkies ik dan conisch of plat? :?:

Thx

24
Dat weet alleen jij. En schijfkeuze is van meer afhankelijk dan het wat simpele 'fruit vs. chocola' wat hier nog wel eens gebezigd wordt. Je zit in een wat hogere prijsklasse malers, dan lijkt het me dat er heus wel een verkoper is die ze voor jou naast elkaar wil zetten.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

25
Je zit in een wat hogere prijsklasse malers, dan lijkt het me dat er heus wel een verkoper is die ze voor jou naast elkaar wil zetten.
Dat vind ik een goede raad. Over het algemeen benadrukken platte schijven wat meer de donkere smaaktonen en conische schijven wat meer de fruittonen. Maar ik zou niet blindvaren op dat gegeven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder