Re: Bonen advies.

21
Toch is het op fora redelijk gebruikelijk. Ik ben er zelf ook niet per sé op tegen.

Nu weer OT?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Bonen advies.

22
Pet Boon schreef: +1
Pet Boon schreef: :?: leg uit.
Deze verhaallijn heeft wat van een blogger weg, van mij mogen ze dat ook blijven ( wegblijven )
Persoonlijk zie ik liever iets meer inhoudelijks zoals schoenen te koop 8-)

en SIEN
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Bonen advies.

24
Spironski schreef:Toch is het op fora redelijk gebruikelijk. Ik ben er zelf ook niet per sé op tegen.

Nu weer OT?
Ik snap dat het gebruikelijk is. De vraag is of het ook toevoegde waarde heeft. Als iedereen elke post waar hij/zij het mee eens is gaat 'plussen' ben je snel uitgepraat. Kortom; wat voegt het toe om te weten dat Pet Boon het eens is met een eerdere post of dat hij die post zelf op prijs stelt?

....ok, nu weer ot ;)
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

Re: Bonen advies.

26
Wat ons goed bevalt in onze volautomaat zijn:

- blends van Dutch Barista
- huismerk van Doppio (ben de naam even kwijt)
- Bristot
- La Brasiliana
- Caffe Diemme (de groene)
- Antica Tostatura (Nessun Dorma)

Zijn geen van allen te donker gebrand en smaken heerlijk!

Re: Bonen advies.

28
Hennie, je zou de monte santo espressobonen van de lidl eens kunnen proberen, die zijn bij editie.nl als beste getest van 5 supermarkten. Zelf ken ik ze nog niet, maar ga ze zéker eens proberen. Heb het testfilmpje gezien en waarom zouden ze daarover liegen? Van la place wist al ik jaren dat het waardeloze koffiebonen zijn, ook in het restaurant is de koffie niet-te-drinken. En de Grand Crema espressobonen van Ionia zijn ook best lekker. De bonen van de lidl gaan dacht ik per kilo, dus als het tegenvalt... wat ik niet verwacht.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

Re: Bonen advies.

29
Ik zou ook de lidl bonen gewoon links laten liggen. In het filmpje waren ze over geen enkele boon tevreden, en ze kregen geen bonen voorgeschoteld die een zinnig mens als 'fatsoenlijk' zou bestempelen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Bonen advies.

30
dan heb ik iets gemist zeker en heb jij misschien een langere versie van het filmpje gezien? ik heb ze niet negatief horen praten over de lidl bonen, maar zal toch nog een keer kijken, kan het mis hebben. Natuurlijk hadden ze véél meer merken moeten testen, een stuk of 20 wat mij betreft met een groter team proevers.
Ik kan één ding erover zeggen en dat is dat ze wel lekker geuren uit de zak :shock: je kunt via het ventiel het bonenaroma ruiken en dat is niet zo verkeerd. Zo zou je in principe álle supermarktbonen in ventielverpakkingen kunnen afsnuffelen , dan heb je vast een indicatie. Een goede geur zegt heel veel over de smaak van bonen, dat is mijn ervaring. (zoetig, zurig, muf, oud, ik ruik het allemaal 8-) )
Die neus van mij............daar zou Jean Baptiste Grenouile jaloers op zijn! :D
Laatst gewijzigd door jan kees op di 22 jan 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!