Ja horecamchines zijn altijd vastwatermachines....maar je kunt ze ook gewoon uit een tank water laten tappen.
Kijk eens naar deze aanbieding;
http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... =mympBuyer
Zelfs een goede maler erbij, ga met dat ding naar Kafko dan schat ik dat je met ± dezelfde prijs een gastromachine met HX hebt, plus een maler.
Spironski zegt eigenlijk hetzelfde wat ik hierboven al zei! Die chroombakken zijn relatief duur.
Re: Rancilio vs Quick mill 820
22Allemaal bedankt voor de informatie.
Ik ben op hele andere ideeën en inzichten gekomen, sinds ik mezelf hier heb aangemeld.
Jullie hebben mij overtuigt en ga op speurtocht..
Nogmaals bedankt voor de info.
Ik ben op hele andere ideeën en inzichten gekomen, sinds ik mezelf hier heb aangemeld.
Jullie hebben mij overtuigt en ga op speurtocht..
Nogmaals bedankt voor de info.
Bezzera Strega & Niche Zero
23Mooie set.Idd kopen,naar kafko,daar wat geld achterlaten en je bent voorzien van een topset.CarpSafari schreef:Ja horecamchines zijn altijd vastwatermachines....maar je kunt ze ook gewoon uit een tank water laten tappen.
Kijk eens naar deze aanbieding;
http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en- ... =mympBuyer
Zelfs een goede maler erbij, ga met dat ding naar Kafko dan schat ik dat je met ± dezelfde prijs een gastromachine met HX hebt, plus een maler.
Spironski zegt eigenlijk hetzelfde wat ik hierboven al zei! Die chroombakken zijn relatief duur.
24Whaaa?! Die set is zelfs voor de dubbele prijs nog een koopje!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
25Het ziet er allemaal wel behoorlijk smerig uit. Zowel De machine en de molen....Bleh...ik ben blij dat ik daar nooit koffie heb gedronken! De groep zal wel helemaal zwart zijn Uiteraard blijft de prijs wel scherp!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
26Begin deze week vroeg de verkoper €250 voor de set, hij is al gezakt tot €150.
Er zal dus vast eea aan moeten gebeuren, maar laten we de zaak even analyseren;
Je koopt de set voor €150.
De Fiorenzato T-80 is zelfs zonder schijven €75 waard; beetje elbow grease en een setje nwe schijven...€25
Dus de Bistro kost dan nog maar €75
Het duurste onderdeel is de Gicar electronica/tiptoets electronica [maar onze Peter is zo handig dat hij die waarschijnlijk wel aan de praat krijgt, zijn vader begon 'ooit' met la Cimbali's...Peter kan ze dromen]
Een grote schoonmaakbeurt betekend; enkele kilo's citroenzuur a €5-6 p kg en een flinke dosis elbow grease....maar wat een voldoening als je zo'n smerig ding NIEUW ziet worden.
Verwarmingselement kapot?....nou ±€40-50
Wellicht 1van de inlaat/3 weg/ ventielen kapot... €30
Set nieuwe pakkingen, ringetjes en rubbers...±€50
Enkele uurlonen voor Peter erbij en je hebt een set totdat je met pensioen gaat.
It's a no brainer!
Er zal dus vast eea aan moeten gebeuren, maar laten we de zaak even analyseren;
Je koopt de set voor €150.
De Fiorenzato T-80 is zelfs zonder schijven €75 waard; beetje elbow grease en een setje nwe schijven...€25
Dus de Bistro kost dan nog maar €75
Het duurste onderdeel is de Gicar electronica/tiptoets electronica [maar onze Peter is zo handig dat hij die waarschijnlijk wel aan de praat krijgt, zijn vader begon 'ooit' met la Cimbali's...Peter kan ze dromen]
Een grote schoonmaakbeurt betekend; enkele kilo's citroenzuur a €5-6 p kg en een flinke dosis elbow grease....maar wat een voldoening als je zo'n smerig ding NIEUW ziet worden.
Verwarmingselement kapot?....nou ±€40-50
Wellicht 1van de inlaat/3 weg/ ventielen kapot... €30
Set nieuwe pakkingen, ringetjes en rubbers...±€50
Enkele uurlonen voor Peter erbij en je hebt een set totdat je met pensioen gaat.
It's a no brainer!
27Daar blèren we nou wel over maar je moest eens weten, uit hoeveel echt smerige machines je al gedronken hebt zonder het te weten.bobbee schreef:Het ziet er allemaal wel behoorlijk smerig uit. Zowel De machine en de molen....Bleh...ik ben blij dat ik daar nooit koffie heb gedronken! De groep zal wel helemaal zwart zijn Uiteraard blijft de prijs wel scherp!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
30Dan hier nog een kleinigheidje om je gedachten er eens over te laten gaan,...
Ik heb een half jaar geleden eens een advertentie met exact zo'n zelfde machine naar "onze" Peer (Kafko) gestuurd omdat ik dat ook een best een mooie machine vindt, en de prijs was naar mijn mening ook goed (was iets van rond de € 200,-) en hem vroeg of hij enig idee had of ik daar een goede koop aan zou hebben, wetende dat hij in zijn verleden chef monteur is geweest voor dat merk.
Hij vertelde me dat ik die machine beter kon laten gaan want de meeste van deze modellen is een bak elende.
En er zullen waarschijnlijk vele mensen dik tevreden zijn met zo'n model en er misschien nóóit problemen mee hebben, maar aangezien ik weet zelf ondertussen wel het een en ander van bepaalde machine's en ststemen maar aangezien ik geen ervaringen had/heb met deze machine liet ik de mening van Peter de doorslag geven, en nee Peter is niet de almachtige maar wat dit aangaat twijfel ik niet aan zijn adviezen, maargoed,... betekend niet dat ze persé slecht zijn.
Just my two cents
Ik heb een half jaar geleden eens een advertentie met exact zo'n zelfde machine naar "onze" Peer (Kafko) gestuurd omdat ik dat ook een best een mooie machine vindt, en de prijs was naar mijn mening ook goed (was iets van rond de € 200,-) en hem vroeg of hij enig idee had of ik daar een goede koop aan zou hebben, wetende dat hij in zijn verleden chef monteur is geweest voor dat merk.
Hij vertelde me dat ik die machine beter kon laten gaan want de meeste van deze modellen is een bak elende.
En er zullen waarschijnlijk vele mensen dik tevreden zijn met zo'n model en er misschien nóóit problemen mee hebben, maar aangezien ik weet zelf ondertussen wel het een en ander van bepaalde machine's en ststemen maar aangezien ik geen ervaringen had/heb met deze machine liet ik de mening van Peter de doorslag geven, en nee Peter is niet de almachtige maar wat dit aangaat twijfel ik niet aan zijn adviezen, maargoed,... betekend niet dat ze persé slecht zijn.
Just my two cents