Re: Project Izzo Alex Duetto v2

21
@3aan schreef:Heb je die as er nog helemaal niet uit gehad?
Dat is toch een essentieel iets om de boel goed schoon te kunnen maken
en verder van smering te voorzien.

Heb je die hele kop er niet afgehaald om wat makkelijker te kunnen werken?

Je kan dan namelijk ook de kop zelf goed ontkalken, daar zal ook wel het nodige aan vervuiling inzitten, dat zal ook de reden zijn dat je zo loopt/zit/staat te klooien. :?

Een paar moertjes en een paar leidinkjes lossen "Thats al Folks"
Ik vond het zelf best goed gaan anders :mrgreen: Ik heb alleen niet zoveel tijd en heb dit nooit eerder gedaan dus ik doe het gewoon stapje voor stapje want alles is nieuw dus ook een beetje puzzelen. Maar heb geen haast, de ECM draait nog en ook daar komt prima koffie uit.
Maar die as van de hendel had ik er inderdaad nog niet uit gehad. Dat was nu juist mijn eerstvolgende stap alleen die bout zit nogal vast. Wel een goeie om die hele kop er dan maar af te halen, dat maakt het vast makkelijker.

22
De bout met de as van de hendel moet er niet moeilijk af gaan. Dat is een sleuteltang kopen of goede steeksleutel en losdraaien. De hele groep verwijderen zou ik al helemaal niet aan beginnen als je niet weet waar je mee bezig bent want dan heb je na terugplaatsen waarschijnlijk ergens in de machine lekkage.

Handigste stukje gereedschap om te hebben bij espressomachines is een sleuteltang. Kost even wat maar dan beschadig je het chroom ook niet meer en hoef je ook niet 30 steeksleutels te hebben tot maatje ontzettend groot.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

23
Sorry Erik, maar nu verkondig je toch een beetje onzin, de groep is een fluitje van een cent om eraf te halen en dan heeft de TS ook gelijk meer inzicht in de materie, omdat deze beter te overzien is met wat die aan het doen is, het terugplaatsen van een groep heft mij nooit enige lekkages opgeleverd, en een Bahco of een waterpomptang is echt niet zaligmakend, als je een Bahco zou willen gebruiken dan moet je minstens 2 maar liever 4 verschillende groottes van hebben om enigszins je te kunnen behelpen, ik heb een sleutelsetje van 7 stuks en daar doe ik het meeste mee.

ZGN open ringsleutels, ik heb ze van Gedore omdat ik ze regelmatig gebruik, anders kan je met een setje volstaan die niet zoveel kosten ( 60 euro )

Afbeelding

Ze zijn er ook als remleiding sleutels maar die zijn minder geschikt omdat we voor de koffiemachines nogal eens in kleine ruimtes moeten sleutelen.

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

29
paulkoffie schreef:Deze is heel goedkoop. Is dat wat? http://www.hbm-machines.com/producten/n ... mleidingen

Die zijn ongeschikt voor onze machines wat begrijp je nou niet?

Deze kunnen niet met hele kleine bewegingen aanvatten,
die met meer tandjes zullen we maar zeggen wel!

See the pictures;
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... 113#p52103
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.