Re: He leuk een nieuwe LONDINIUM, de L1-P

21
cremalover schreef:Brandgevaar in geval van kortsluiting bedoel ik.

Las op K-N een verhaal over iemand waarbij de machine een brand veroorzaakte.Sinds mijn halve huis s'nachts om 4 uur is afgefikt en ik in mijn onderbroek op straat stond te kijken hoe de vlammen uit het dak sloegen ben ik daar beducht voor.
Oh ja. dan is een rookalarm wel handig (heb ik), en ook een alarm bij nattigheid, dat wil ik nog eens installeren. Een vriend heeft een apparaatje dat de waterleiding afsluit als het nattigheid voelt, maar zoiets kan ook weer stuk gaan en lekken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

23
cremalover schreef:Rookalarmen sinds de brand 10 :mrgreen:
Maar een klok zoals jij gebruikt zou ik in principe graag gebruiken.Je hebt een waterslot op de l1p neem ik aan?
Een waterslot is een heel goed idee, zoiets moet ik ook hebben natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re:

25
Kabouter schreef:Wat doet zo een waterslot precies?
Die heb je vermoedelijk al aan je wasmachine zitten. Het is een simpel ding, die bijhoudt hoeveel water er doorheen gaat. Als er bijvoorbeeld maximaal een halve liter per keer je espressomachine binnenstroomt dan blokkeert het waterslot als er door een storing meer doorheen stroomt. Dan heb je dus bij lekkage of malheur maximaal 4 liter (plus boilerinhoud) over je vloer.

Re: Re:

26
Kabouter schreef:Wat doet zo een waterslot precies?
Die heb je vermoedelijk al aan je wasmachine zitten. Het is een simpel ding, die bijhoudt hoeveel water er doorheen gaat. Als er bijvoorbeeld maximaal een halve liter per keer je espressomachine binnenstroomt dan blokkeert het waterslot als er door een storing meer doorheen stroomt dan bv 4L als het slot daarop is afgesteld. Dan heb je dus bij lekkage of malheur maximaal 4 liter (plus boilerinhoud) over je vloer.

http://www.pneumatiek.nl/waterbehandeli ... lock-g3-4/

Afbeelding

Sluit automatisch de waterstroom bij slangbreuk of lekkage achter dit waterslot, volgens technische specificaties.

Voordeel van dit waterslot is de instelbaarheid, onafhankelijk van waterdruk, vanaf 4,5 liter tot 45 liter!

http://www.bol.com/nl/p/plieger-ocean-w ... 010574486/

Afbeelding

Dit lijkt me eveneens handig:

http://www.energiezuinigwassen.nl/waterstop-230volt

28
Op tijd aanzetten is DE manier.

Vanochtend stond-ie niet aan omdat de WEMO dacht dat ik niet thuis zou zijn, maar met een handdoek over de zetgroep waren de laatste paar graden ook bereikt. Dat is echter geen manier om aan een gewone gebruiker aan te bevelen. Een normale gebruiker in een cafe of thuis zet het ding op tijd aa, heeft geen tijd of zin voor ingewikkeld gedoe en metingen, die gaat aan het werk en maakt lekkere koffie.