Re: aanschap halfautomaat

22
Voor drukke horeca wil je inderdaad niet anders. Voor thuisgebruik ronduit onhandig tenzij je elke dag heel veel koffie drinkt. Met uitzondering van de Versalab en zometeen de Mahlgut als je de plannen leest. Handmalers moeten je ding zijn maar als dat zo is dan heb je voor relatief weinig een geweldige maler met heel weinig retentie.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: aanschap halfautomaat

23
Versalab en mahlgut zijn niet echt grind on demand. Dat zijn singledosers. Al is de distinctie vaag. Maar ik ken het als volgt:
Een grind on demand maler maalt 'on demand' zonder aan dosering te denken, en als ie dat wel doet dan wordt die dosering geregeld met het malen.
Met een singledoser wordt er een portie gedefinieerd, erin gekieperd en de maalkamer wordt dan in principe leeggemalen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Aanschaf semi-automaat

24
Ik heb een MK K30 voor in de kar en straks ook een Compak A8 die ik nu aan het verbouwen ben zodat die echt als een G>O>D> maler kan functioneren maar ook als een Single doseerder, dat ligt nog een beetje eraan hoe ik de bonen laag in de aanvoer kan houden, dus zo weinig mogelijk of liever geen popcornen, 83mm zijn de schijven heb er reeds een kilo of drie bonen doorheen gerammeld om de schijven in te laten lopen, we hebben weer een speeltje en als die bevalt een mooi aanvulling voor in de kar.

En uiteraard de Versalab voor thuis, daar waar snelheid geen rol speelt. ;-)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.