Re: Macap M4D of Bezzera BB005

21
Veel plezier met de bezzera. Zal een totaal andere beleving zijn. Klein blikken doosje versus grote robuuste body. Kleine universeel motortje met klein vermogen versus zware condensator motor met veel power. Maar qua smaak is en blijft de Bezzera een goed malertje. Ik zou in een shot glaasje malen op gewicht m.b.v. een mg balansje, even shaken en dan overgieten in je basket. De "eierwekker timer" is niet echt bruikbaar en op de normaler versie die mijn voorkeur (kun je tenminste on demand malen) heeft zit geen timer. En sproeien wil de bezzera zo nu en dan ook best. En ach, veel afschrijven doe je er ook niet op als je tzt weer een zwaardere maler wil. Dus nogmaals have fun!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Macap M4D of Bezzera BB005

22
Ik zou nog steeds de M4D kopen ipv de Quamar. Ik heb 'm nu al jaren en hij bevalt goed. (Ook ooit eens gekocht bij Joep trouwens. WDT [roeren] is tot nu toe bij alles wat ik ben tegengekomen nog steeds aan te bevelen, net als even kloppen / tikken en tampen in 18gr VST bakjes of IMS The Single bakjes - Prima!)

Eentje die ik nog niet gehoord heb is de Baratza Sette?

Re: Macap M4D of Bezzera BB005

23
Vanmorgen voor de verkoop van de Macap MXA (net opgehaald, au-snif-en wat een leegte op mijn aanrecht!) nieuwe schijven er in laten zetten door Joep, en hem beloofd dat ik een M4D zal kopen als de Bezzera niet zou bevallen...:-).

Jawel, hoor, de Sette was aan de orde geweest en door mij naar het land der lelijken verwezen....:-)
Bezzera Giulia (Juultje) - Bezzera BB005