Maar weet dat ik er niet op uit ben om ook maar iemand te "bashen". Kan echter niet ontkennen dat ikzelf een voorkeur heb voor een halfautomaat boven een superautomaat. Maar dat wisten jullie al, toch?

Het zijn geen slechte argumenten, maar je citeert me verkeerd.Bluecold schreef:He! ik bashte niet, ik maakte alleen de argumenten van rbenus belachelijk. Omdat het slechte argumenten waren. Ik heb nergens een waardeoordeel geveld over superautomaten, gefundeerd of niet.
Dan wil ik graag weten waarom je weinig espresso drinkt? Bij mijn weten is er namelijk geen "vollere, romiger en zachtere bak koffie" dan een espresso...?Ik ben een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden. Ik drink vrij weinig espresso
Het gaat me puur om een normale bak koffie die GOED VOL van smaak is.
Ik durf het bijna niet te zeggen....ik drink niet zwartSpironski schreef:Zullen we inderdaad weer on topic blijven?
Deze uitspraak van de OP vind ik interessant:Dan wil ik graag weten waarom je weinig espresso drinkt? Bij mijn weten is er namelijk geen "vollere, romiger en zachtere bak koffie" dan een espresso...?Ik ben een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden. Ik drink vrij weinig espresso
Het gaat me puur om een normale bak koffie die GOED VOL van smaak is.
Nou dat is wellicht een reden maar het feit dat er heel veel verdient kan worden op onderhoudsbeurtjes die je met een uitneembare zetgroep minder hebt speelt toch ook een rol denk ik zo. Het is denk ik ook een kwestie van goede uitleg. Bij bijvoorbeeld Saeco kan je zien of de zetgroep in de ruststand staat en dan is er geen gevaar dat je deze op het verkeerde moment eruit trekt. Uiteraard heb je dan nog altijd mensen die het fout doen maar dat blijf je er altijd bij houden.Espressotopia schreef:Het eruit kunnen halen van de zetgroep van een volautomaat is overigens niet perse een voordeel. Vaak gaat het juist dan mis. De zetgroep wordt er vaak uitgehaald terwijl de machine geblokkeerd is, wat tot beschadigingen leidt bij het verwijderen of terugplaatsen. Met die reden kiest een fabrikant als Jura er juist voor om de zetgroep niet zelf te kunnen verwijderen.