Re: Ik ben het zat!

21
Voel me wel een beetje aangesproken, ik moest toch ook, zij het besmuikt, wel lachen om de opmerking van Bluecold. Ik vind hem vaak best een beetje ongenuanceerd uit de hoek komen (en volgens mij weet hij dat zelf ook best), maar daarom vaak ook wel grappig. En helemáál ongelijk gaf ik hem ook weer niet... ;)

Maar weet dat ik er niet op uit ben om ook maar iemand te "bashen". Kan echter niet ontkennen dat ikzelf een voorkeur heb voor een halfautomaat boven een superautomaat. Maar dat wisten jullie al, toch? :? :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Precies! En ook zolang je het maar als mening brengt en niet als Waaarheid. :evil:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

24
He! ik bashte niet, ik maakte alleen de argumenten van rbenus belachelijk. Omdat het slechte argumenten waren. Ik heb nergens een waardeoordeel geveld over superautomaten, gefundeerd of niet.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

25
Hmm, nu zou je kùnnen verdedigen dat "belachelijk maken" hetzelfde is als "bashen", of niet? ;)

Overigens vond ik Bluecolds reactie nog geen bashen.

26
Bluecold schreef:He! ik bashte niet, ik maakte alleen de argumenten van rbenus belachelijk. Omdat het slechte argumenten waren. Ik heb nergens een waardeoordeel geveld over superautomaten, gefundeerd of niet.
Het zijn geen slechte argumenten, maar je citeert me verkeerd.
Voor de aanschaf van een superautomaat lijkt het me we belangrijk om te weten welke modellen zowel intern als extern degelijk zijn en of de zetgroep uitneembaar is?
Ik geef verder ook geen waardeoordeel over superautomaten (tov halfautomaten) in die post... :?:

Verder zie ik ongefundeerd belachelijk maken wel als bashen of trollen, vooral met doelbewuste foute citaten...

Soit, back ontopic!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

27
Het eruit kunnen halen van de zetgroep van een volautomaat is overigens niet perse een voordeel. Vaak gaat het juist dan mis. De zetgroep wordt er vaak uitgehaald terwijl de machine geblokkeerd is, wat tot beschadigingen leidt bij het verwijderen of terugplaatsen. Met die reden kiest een fabrikant als Jura er juist voor om de zetgroep niet zelf te kunnen verwijderen.

28
Zullen we inderdaad weer on topic blijven?

Deze uitspraak van de OP vind ik interessant:
Ik ben een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden. Ik drink vrij weinig espresso :shock:
Het gaat me puur om een normale bak koffie die GOED VOL van smaak is.
Dan wil ik graag weten waarom je weinig espresso drinkt? Bij mijn weten is er namelijk geen "vollere, romiger en zachtere bak koffie" dan een espresso...? :roll:

29
Spironski schreef:Zullen we inderdaad weer on topic blijven?

Deze uitspraak van de OP vind ik interessant:
Ik ben een niet onbelangrijk punt vergeten te vermelden. Ik drink vrij weinig espresso :shock:
Het gaat me puur om een normale bak koffie die GOED VOL van smaak is.
Dan wil ik graag weten waarom je weinig espresso drinkt? Bij mijn weten is er namelijk geen "vollere, romiger en zachtere bak koffie" dan een espresso...? :roll:
Ik durf het bijna niet te zeggen....ik drink niet zwart :shock:

Ik zag dat er wel verschil zit tussen de Technivorm en de machines die ze op de site van D.E. verkopen, of is dit alleen optisch?
Heb op youtube naar wat filmpjes over de EVA SOLO cafesolo gekeken en ik moet zeggen...ziet er plausibel uit :)
Ik ga 1 van deze 2 dit weekend ( proberen te ) scoren. Iemand een idee waar in de buurt van Rotterdam een goede winkel zit, waar ik wat machines kan bekijken?

Thanks!

30
Espressotopia schreef:Het eruit kunnen halen van de zetgroep van een volautomaat is overigens niet perse een voordeel. Vaak gaat het juist dan mis. De zetgroep wordt er vaak uitgehaald terwijl de machine geblokkeerd is, wat tot beschadigingen leidt bij het verwijderen of terugplaatsen. Met die reden kiest een fabrikant als Jura er juist voor om de zetgroep niet zelf te kunnen verwijderen.
Nou dat is wellicht een reden maar het feit dat er heel veel verdient kan worden op onderhoudsbeurtjes die je met een uitneembare zetgroep minder hebt speelt toch ook een rol denk ik zo. Het is denk ik ook een kwestie van goede uitleg. Bij bijvoorbeeld Saeco kan je zien of de zetgroep in de ruststand staat en dan is er geen gevaar dat je deze op het verkeerde moment eruit trekt. Uiteraard heb je dan nog altijd mensen die het fout doen maar dat blijf je er altijd bij houden.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s