Re: Welke Espressomachine?

21
Oja, je kan heus wel iets goed van marktplaats kopen voor een mooie prijs. Maar vanaf marktplaats zou ik nooit mijn Peppina hebben gekocht zonder hem eerder te zien. Vanaf eBay heb ik dat wel aangedurft. Op marktplaats zou ik de peppina ook nooit gevonden hebben. Op ebay heb je ratings en buyer protection met Paypal, die bij marktplaats jammerlijk afwezig zijn.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

22
Ebay is natuurlijk veel groter dan MP, en internationaal, inderdaad heel veel te vinden. Maar ik vind Ebay ook veel commercieler, kom er nauwelijks nog (particuliere) koopjes tegen en mijn indruk is ook echt niet dat je er minder wordt afgezet dan op MP.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Op Ebay wordt je _niet_ afgezet. Diegene die het meest ervoor over heeft betaalt gewoon. Als jij er minder voor over hebt dan de winnaar van de veiling dan heb je het product niet, zo simpel is het. En ebay kan internationaal zijn door Paypal en feedback.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

24
Diegene die het meest ervoor over heeft betaalt gewoon. Als jij er minder voor over hebt dan de winnaar van de veiling dan heb je het product niet, zo simpel is het.
Maar dit geldt voor MP toch bijna net zo?
Bij Ebay heb je iets meer bescherming, en je bod is bindend, maar voor de rest...

De productomschrijvingen kloppen op Ebay ook niet altijd. Ik heb er b.v. wel eens een geheugenkaart gekocht waarvan ik er achteraf achter kwam dat het helemaal geen echte Sandisk was.

En ook kom ik er zeer regelmatig zaken tegen die tegen hogere dan winkelprijzen worden aangeboden, en soms ook nog verkocht!
Ik houd er in elk geval net zo'n gevoel bij als met MP: beetje oppassen wat je doet, en bij voorkeur bij de verkoper langs gaan.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

25
Spironski schreef:
Diegene die het meest ervoor over heeft betaalt gewoon. Als jij er minder voor over hebt dan de winnaar van de veiling dan heb je het product niet, zo simpel is het.
Maar dit geldt voor MP toch bijna net zo?
Bij Ebay heb je iets meer bescherming, en je bod is bindend, maar voor de rest...

De productomschrijvingen kloppen op Ebay ook niet altijd. Ik heb er b.v. wel eens een geheugenkaart gekocht waarvan ik er achteraf achter kwam dat het helemaal geen echte Sandisk was.

En ook kom ik er zeer regelmatig zaken tegen die tegen hogere dan winkelprijzen worden aangeboden, en soms ook nog verkocht!
Ik houd er in elk geval net zo'n gevoel bij als met MP: beetje oppassen wat je doet, en bij voorkeur bij de verkoper langs gaan.
Ik heb persoonlijke ook slechte ervaringen met Marktplaats en goede met Ebay. Ebay geeft mij veel meer ''handvaten'' om te bepalen of de verkoper te vertrouwen is en/of de waren zijn wat ik zoek. Daarnaast zijn de aankopen beter beschermt aangezien je met Pay-Pal kan werken.

MP is handig als je langs kan gaan.

Maar, dit is een koffie forum :D
Is de 6th wave aan het voorbereiden

26
Maar, dit is een koffie forum :D
Klopt, dit draadje ging ergens anders over. Zullen we nu weer on topic?

28
Dat is een nette prijs voor een nette machine. Maar ik zou het in jouw geval niet doen. De Silvia is niet zo temperatuur-stabiel als de machine die al hebt staan, en belangrijker nog: het is een single boiler. Als je voornamelijk cappuccino's drinkt vrees ik dat je toch genoeg gaat krijgen van dat heen-en-weer temperatuur-surfen dat je met de Silvia moet doen, zeker omdat je nu al anders en makkelijker gewend bent.
Als grootte het issue is, zou ik In jouw geval gaan voor de Bezzera BZ07. Die is kleiner, maar niet per sé minder, of minder handig dan wat je hebt staan.

29
Ik denk dat Spironski een goed punt heeft. Een BZ07 is slechts 25cm breed tegen 46cm van je huidige machine dat is een behoorlijke winst. Een Silvia is 23.5 cm breed. Dan kan je voor die 1.5 cm ruimte beter een HX machine hebben dan een single boiler als je zoveel melkdrankjes maakt.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

30
Ik heb slechts ervaring met 1 machine, dus mijn kennis is zeer beperkt. Een volwaardig advies zou ik dan ook echt niet kunnen geven. Maar juist het compacte formaat was één van de belangrijkste redenen om voor dit apparaat te gaan...
Bezzera BZ07 DE | Compak K3 Touch | ontwerper @ scopedesign.nl