Het is al weer een tijdje geleden dat we deze koffie kregen toegestuurd. Door omstandigheden ben ik niet toegekomen aan een normale review, dus ik doe het hier even verkort:
Dit zijn de boontjes:
Maragogype en Italian Blend.jpg
Links de enorme Maragogype, rechts de Italian Espresso. Deze laatste waren vrij ongelijk van grootte (zag ik parelboontjes?) en niet eens zo heel zwaar gebrand. de Maragogype zag er prachtig uit en was vrij licht gebrand.
De Maragogype was inderdaad heel licht en fijn van smaak. Ik vond hem boterig, zacht en romig, met iets van fruit. Ook herkende ik wel iets noterigs, een speculaas smaakje en de geur van chipolata-pudding. Voor de Cappuccino vond ik hem eigenlijk te licht, als espresso komt ‘ie beter tot z’n recht.
De Italian Espresso was, als gezegd, niet eens zo zwaar. Daardoor wel meer een all-rounder, maar mistte wellicht ook wat complexiteit. Ik proefde versgebakken zanddeeg en boterkoekjes, met daarnaast lichtgebrande nootjes, een beetje chocolade, maar toch ook iets fruitigs (Yemen?). Geen hoogvlieger, maar best lekker. Ook als cappuccino smaakte deze koffie goed.
Alsnog mijn dank aan Fascino voor het toesturen van beide bonen.