Als mede verse Pavoni eigenaar en redelijke beginner, ook nog maar even een berichtje.
Ik hoop dat je er qua maling een beetje uit bent gekomen. Bij mij luistert het ook ontzeeeeeettend nauw met de maalstand.
Ik heb zelf een Compak K6 (maalschijven zijn wel aan vervanging toe...).
Op die K6 zit een stelring met tientallen puntjes helemaal rondom, en mijn stelbereik is -0,5, eerste puntje, en 1,5, afhangend van de bonen. Bij het tweede puntje kom ik al niet eens.
Dit maakt dan het verschil tussen de hendel niet meer omlaag krijgen en hem te makkelijk omlaag krijgen. Het meteen beginnen met lopen zoals jij beschrijft, ligt rond 2,5 puntje al.
Super nauwlettend dus. Ik vraag me wel eens af of de K6 wel voor espresso bedoeld is...
Overigens gebruik ik altijd het diepe bakje in mn pavoni, en werk ik met 16gr, soms iets minder. Bij 18 komt de koffie tegen de douchekop aan zelfs.
Qua uitzetten van de machine na 3 kopjes: kk ben benieuwd wat voor dingetje je had aangeschaft om dat veter te maken. Ik vind iig het eerste bakkie altijd het beste (na voorverwarmen kopje met een flush, spettert een beetje). Daarna toch net wat te warm.
Waar heb je trouwens een naked porta gehaald? Ik vind ze maar prijzig..
Re: La Pavoni Europiccola beginnersproblemen
21La Pavoni Professional post mil. / Aergrind / Aeropress / V60