Re: Starter.

25
Thanks cremalover, nu ben ik weer terug bij af :D
Had de Quickmill inmiddels uit mijn lijstje geschrapt.
Mooi is dat.
Ik ben inmiddels al meer dan twee maanden aan het lezen, winkels bezoeken, oa Van Pommeren en het wordt er niet echt gemakkelijker op.
What to do?
Misschien toch mijn gevoel gaan volgen en minder ratio. Ik ben een controle friek en perfectionist.
Dus mijn keuzes kunnen soms moeilijk zijn.
En dat voor een goede espresso! :D

26
wh090263 schreef: do 22 nov 2018, 17:22 Thanks cremalover, nu ben ik weer terug bij af :D
Mooi is dat.
Ik ben inmiddels al meer dan twee maanden aan het lezen, winkels bezoeken, oa Van Pommeren en het wordt er niet echt gemakkelijker op.
What to do?
Misschien toch mijn gevoel gaan volgen en minder ratio. Ik ben een controle friek en perfectionist.
Ik bedoel de 820 en Andreja premium.

27
wh090263 schreef: do 22 nov 2018, 17:22 Thanks cremalover, nu ben ik weer terug bij af :D
Mooi is dat.
What to do?
Kopen wat je mooi vind.

28
Graag had ik nog antwoord op een eerder gestelde vraag;
Mocht ik een machine via mp willen kopen, is er dan naast het uiterlijk iets waarop ik moet letten?
Zijn er van die “standaard” dingen waaraan ik iets kan zien dat ik een machine moet laten staan?
Kun je “testjes” doen om het een en ander te controleren?

29
wh090263 schreef: do 22 nov 2018, 19:17 Mocht ik een machine via mp willen kopen, is er dan naast het uiterlijk iets waarop ik moet letten?
Je kunt bedingen dat je er eerst zelf wat espresso's mee mag zetten, of 'm uit elkaar halen en op lekkages en verkalkingen acht slaan, of vragen "is hij regelmatig ontkalkt?" (is het antwoord "jazeker wel" dan moet je 'm niet kopen).

En in het algemeen letten op je financiële reserves zodat je er niet misselijk van wordt als bij nader inzien nog € 300 aan herstelwerkzaamheden moet worden besteed.

Dan kan er verder niks mis gaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino