Re: Weber Key

201
Ypuh schreef: za 19 feb 2022, 17:25 Mijn zegen heb je fuel, op voorwaarde dat we straks weer een mooie review krijgen.
Ja ja. Zal binnenkort wat schrijven over de Weber EG-1.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

202
fuel schreef: Kan niet zo goed tegen wachten :D Maar nee ik maak me ook niet druk hoor.
Zit volgens mij in 17xx reeks en ook nog eens de witte versie. Mei/Juni?
Kan nu een mooie andere high-end SD maler kopen die ik volgende week in huis kan hebben. Wel zo makkelijk!
Waarom niet? Beter 1 vogel in de han dan 10 in de lucht. Die andere Key is ook al verkocht. Als je het geld hebt en je niet moet lenen dan kan je je wel eens een folieke veroorloven
Er zijn minder witte verkocht dan zwarte, als de batchen van verven/lakken groot genoeg zijn kan het mss sneller gaan. Niemand behalve Weber weet wat ze gaan doen in de praktijk

203
De B. Cormorant schreef: za 19 feb 2022, 15:28 Ook nog geen nieuws over mijn zwarte, mijn adres is nog niet gelocked. Mijn nr zit in de 19xx-reeks, ik gok nu dat het april zal worden. Maar ik wacht rustig af en maak me niet druk. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn Eureka Olympus 75 hs
Nog interesse in SSP burrs voor je Olympus 75? Heb nog een nieuwe set liggen, die heb ik nooit in gebruik genomen.
Heb je geen Key nodig ;)
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

204
versie. Mei/Juni?
Kan nu een mooie andere high-end SD maler kopen die ik volgende week in huis kan hebben. Wel zo makkelijk!
Welke?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

206
fransg schreef: zo 20 feb 2022, 11:06 Oh jee... als je de middelste maalschijf ziet zwabberen--- stel dat je daar een paar duizend Euro voor hebt betaald, dan ben je niet gelukkig:

Het is wel een prachtig ding maar ik verlang er niet naar.
Heb helaas al meerder videos van ontevreden gebruikers voorbij zien komen. Dit valt misschien nog wel te fixen voor malers die later geproduceerd zijn, maar is wel precies hetgene waar ik bang voor ben als je bij een kleine bouwer aan de andere kant van de wereld besteld.

Ga er overigens wel vanuit dat het (snel) opgelost wordt en service voorrang krijgt op nog uit te leveren malers, zou alleen geen zin hebben in al het gedoe.
Laatst gewijzigd door Ypuh op zo 20 feb 2022, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

207
Die lange as zorgt ervoor dat die kan zwabberen. Ik betwijfel of dat goed op te lossen is. Jammer hoor.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

208
bobbee schreef: zo 20 feb 2022, 12:03 Die lange as zorgt ervoor dat die kan zwabberen. Ik betwijfel of dat goed op te lossen is. Jammer hoor.
Qua vervangende onderdelen zie ik ook niet hoe ze dat op afstand gaan fixen. Neem aan dat de hele maler retour moet en ga er (voor het gemak) maar even vanuit dat ze hier niet allemaal last van hebben en het op kunnen lossen in het productieproces.

Om het een beetje te dramatiseren moet dat wel, anders kun je je gehele bedrijf gedag zeggen. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat er een organisatie a la Mahlkonig achter zit.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

209

Ypuh schreef: Om het een beetje te dramatiseren moet dat wel, anders kun je je gehele bedrijf gedag zeggen. Persoonlijk zou ik dan liever hebben dat er een organisatie a la Mahlkonig achter zit.
Klopt aan de ene kant, maar aan de andere kant heb je mss meer kans op goede service bij een kleine leverancier vs een mastodont waar je absoluut onbelangrijk bent.
Maar hopelijk moet je het persoonlijk nooit meemaken natuurlijk.

210

fuel schreef: Nog interesse in SSP burrs voor je Olympus 75? Heb nog een nieuwe set liggen, die heb ik nooit in gebruik genomen.
Heb je geen Key nodig ;)
Heel vriendelijk maar nee bedankt. De mythos schijven geven me wat ik verlang van deze maler. In de lente gaat die naar Zweden en ik zie mijn zusje ook niet echt burrs verwisselen. Afhankelijk vd smaak die ik via de Key krijg en hoe de workflow me in de praktijk aanspreekt zie ik wel wat ik ga doen in de toekomst.