Re: Foto van jouw setup? Wat hebben onze forumleden aan koffiegear staan?

201
Bij mij is er afgelopen jaar 2024 ook een hoop veranderd in mijn hoekje.
In het voorjaar is mijn VBM junior 2B vervangen voor een profitec Pro700 echt een waanzinnige machine.
En is mijn Mahlkonig X54 via de Fiorenzato F64evo veranderd naar de Mazzer Philos. En recent bij de Action dit kleine bamboe kastje gekocht
Profitec Pro700 + Mazzer Philos i200D/233M
Bialetti
———— ———— ———— ———— ————
† Sage Barista Express † Sage smart grinder pro
† Quickmill 3035 † Mahlkonig x54
† VBM domobar Junior 2B † Fiorenzato f64evo

204
Madencio schreef: za 14 dec 2024, 19:01 Mijn laatste setup in dit huis, de Flair 58 plus maar eens proberen en in het nieuwe huis hopelijk een andere lever voor in de plaats. Yiğit wilde ook op de foto.
Afbeelding
Netjes en ook een Philos gebruiker 👍🏻
Mazzer lijkt echt een goede stap gezet te hebben.
Profitec Pro700 + Mazzer Philos i200D/233M
Bialetti
———— ———— ———— ———— ————
† Sage Barista Express † Sage smart grinder pro
† Quickmill 3035 † Mahlkonig x54
† VBM domobar Junior 2B † Fiorenzato f64evo

207
Koffiedrap schreef:Bij mij is er afgelopen jaar 2024 ook een hoop veranderd in mijn hoekje.
In het voorjaar is mijn VBM junior 2B vervangen voor een profitec Pro700 echt een waanzinnige machine.
En is mijn Mahlkonig X54 via de Fiorenzato F64evo veranderd naar de Mazzer Philos.
IMG_1247.jpeg
IMG_1248.jpeg
En recent bij de Action dit kleine bamboe kastje gekocht
IMG_1249.jpeg
Fraaie combi! Onze sets komen redelijk overeen zie ik. In ieder geval geen reden tot klagen!
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

208
Madencio schreef:Mijn laatste setup in dit huis, de Flair 58 plus maar eens proberen en in het nieuwe huis hopelijk een andere lever voor in de plaats. Yiğit wilde ook op de foto.
Afbeelding
Fraai! En zie ik daar een tamperstation van Normcore? Hoe bevalt dat qua tampen? Ligt de portafilter mooi stabiel?
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

209
omeCoffee schreef:
Madencio schreef:Mijn laatste setup in dit huis, de Flair 58 plus maar eens proberen en in het nieuwe huis hopelijk een andere lever voor in de plaats. Yiğit wilde ook op de foto.
Afbeelding
Fraai! En zie ik daar een tamperstation van Normcore? Hoe bevalt dat qua tampen? Ligt de portafilter mooi stabiel?
Ik heb toevallig net de losse via MP gekocht. Die hoop ik een deze dagen binnen te krijgen. Ik ben ook benieuwd hoe stabiel die ligt. Had het daarom nog niet nieuw aangedurfd, want dat is dan toch flink weggegooid geld als het niet bevalt.

https://www.normcorewares.com/products/ ... lter-stand

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

210
MichaelvDuuren schreef:
omeCoffee schreef:
Afbeelding
Ik heb toevallig net de losse via MP gekocht. Die hoop ik een deze dagen binnen te krijgen. Ik ben ook benieuwd hoe stabiel die ligt. Had het daarom nog niet nieuw aangedurfd, want dat is dan toch flink weggegooid geld als het niet bevalt.

https://www.normcorewares.com/products/ ... lter-stand

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zou mooi zijn als het werkt. Hij is niet zo hoog dus misschien past het met portafilter en al onder de philos. Dan zou ik rechtstreeks in het filtermandje kunnen malen.