207
door KokenCo
Hoi,
Ik ben René Kok en werkzaam in de IT bij een grote bank. Ik heb na een 5 tal jaar op school de opleiding voor restaurant kok te hebben gevolgd een aantal jaar in de horeca gewerkt. Ik heb die drankenkennis boeken uit die tijd nog liggen en meen mij te herinneren dat het hoofdstuk betreffende koffie meer dan 4 pagina's betrof.
Een aantal jaar terug heb ik mijn vrouw een beetje meegenomen in mijn liefde voor koffie. Een vervelende eigenschap die we de laatste jaren wel ontwikkeld hebben is een soort verwaandheid voor goede koffie. Als we ergens binnenkomen dan is onze blik al snel gericht op de espresso uitrusting van het betreffende restaurant. Een vies stoompijpje, houdbare melk, een kan met gebruikte melk die wordt terug gezet in de koelkast of single dose koffie filters zijn voor ons als genoeg redenen om op thee of fris over te gaan.
Daarbij heb ik een flinke collectie koffie boeken staan waaruit ik een hoop theoretische kennis tracht te putten. Daar waar dat ontbreekt heb ik reeds een paar workshops gedaan en waarschijnlijk als vele een abonnement op James Hoffmann.
Crem One 2B, Comandante C40 MK4 , AiroPress, Flair Pro 2, Handpresso, Sifon, MalhKonig X54, Hario V60.
A coffee a day, keeps the docter away.