Re: gespot

2022
Misschien in drieen zagen en onderling verdelen:
Our good old Kees Van Der Westen Spirit 3-group let us down. Before installing a new one we are meanwhile using a La Marzocco PB, coming from our Antwerp city center bar. For those interested in the KVDW Spirit; it's for sale. Of course there are costs involved - not the biggest ones if you can do it yourself - but the price is record low at €1500 (this machine was in our bar for 6 years and well maintained).
Afbeelding

https://www.facebook.com/CaffenationAms ... 6413555035
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

2027
Barista74 schreef: wo 06 apr 2022, 15:58 Misschien in drieen zagen en onderling verdelen:
Our good old Kees Van Der Westen Spirit 3-group let us down. Before installing a new one we are meanwhile using a La Marzocco PB, coming from our Antwerp city center bar. For those interested in the KVDW Spirit; it's for sale. Of course there are costs involved - not the biggest ones if you can do it yourself - but the price is record low at €1500 (this machine was in our bar for 6 years and well maintained).
Afbeelding

https://www.facebook.com/CaffenationAms ... 6413555035
Als iemand deze kan en wil repareren dan wil ik in overleg wel een avontuurtje aangaan. KvdW zit bij mij om de hoek, kun je direct onderdelen halen in Waalre?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

2028
Ik heb wat advies nodig. De machine wordt door de eigenaar aan mij gerapporteerd als zijnde met een defecte stoomboiler. Machine staat nu bij een service bedrijf waar de melding vandaan komt: "om hem werkend te krijgen de warmtewisselaar vervangen". Machine is ook toe aan een revisiebeurt. Is hier een businesscase van te maken die lijkt op het volgende:
- Ik kan en ben bereid het financiële risico te dragen van de aanschaf van deze machine en onderdelen.
- Een goede techneut gaat deze machine repareren en reviseren.
- Vergoeding uren techneut van te voren vaststellen, bij voorkeur o.b.v. vast bedrag.
- Kalendertijd is geen groot issue, mikken op completering dit kalenderjaar.
- Beetje speeltijd met de machine. Machine moet tenslotte goed worden getest.
- Machine in de verkoop, techneut en ik splitten winst.

Maak ik mezelf illusies als ik denk dat hier een bescheiden bedrag uit te halen is?
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

2029
ErikvW schreef: do 07 apr 2022, 09:36 Maak ik mezelf illusies als ik denk dat hier een bescheiden bedrag uit te halen is?
Ik denk het.

De machine heeft zes jaar lang hard gewerkt. Is al lang en breed afgeschreven / afgebeuld.

Een complete 'overhaul' is geboden, dus geheel uit elkaar, boiler en alle leidingen ontkalken, tal van onderdelen vervangen, aantal daarvan specifiek voor KvdW dus niet goedkoop, als die jou al wil leveren, ook zetgroepen geheel uit elkaar en reviseren, dan alles weer in elkaar zetten, vervolgens een koper vinden die een drukke horecazaak heeft (particulieren hebben er niets aan) en die er nu net een nodig heeft, die er een onderhoudscontract van jou bij krijgt (want ESW / Alleborgh gaan die machine niet onderhouden) zodat je er met regelmaat langs gaat om het ding in bedrijf te houden, waarbij je ook oproepbaar bent als er ineens iets mis is...

KvdW zal niet willen dat de nieuwe eigenaar bij hem komt vragen naar advies over deze machine...

En dat moet je dan zo goedkoop aanbieden allemaal dat het aantrekkelijker is het bij jou te kopen dan het bij ESW/Alleborgh etc te halen. Het moet wel zakelijk geleverd worden zodat BTW terug wordt gehaald en het ding kan worden afgeschreven. De boekhouder moet akkoord zijn met wat als 'nieuwwaarde' wordt genoteerd.

Allemaal erg lastig.

Ook neemt zo'n machine, uit elkaar getrokken, een halve werkplaats in beslag gedurende de weken dat eraan gehobby't wordt en al die tijd kan er in die werkplaats geen serieus geld worden verdiend.
- Een goede techneut gaat deze machine repareren en reviseren.
Een goede techneut kan zelf €1500 investeren, en jouw rol in het plan is vnl die investering en wat onderdelen betalen, hij/zij doet al het werk, deels tegen vooraf afgesproken optimistisch bedrag en moet eventuele winst met jou delen...

Als het aantrekkelijk was dan hadden anderen in de branche dat ding allang opgehaald.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2030
Mijnheer FransG,

Dank voor de "tough love" en met name de heldere uitleg, daar heb ik meer aan dan mooie praatjes. Illusie armer, ervaring rijker.

- Erik