Re: Upgrade voor mijn bb005.

11
Erik82 schreef: di 08 sep 2026, 14:07
Bernd90 schreef: ma 07 sep 2026, 20:58 Als je op zoek bent naar een vergelijkbare smaak als je van de BB05 gewend bent, zou ik eerder voor de 55 gaan en het extra geld liever in goede koffiebonen investeren.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je zou upgraden van 80mm naar 98mm dan zou dat een goed antwoord zijn maar 55mm is echt klein en matig. De stap naar 64/65mm is fors en geeft in alles veel betere resultaten. Dit soort opmerkingen hebben pas zin als je in de regio van "diminishing returns" zit maar hier gaat iemand van een uiterst matige startersmaler naar iets wat echt serieus goede resultaten kan geven.

Als je betere bonen gaat kopen met 55mm dan is de maler vervolgens de beperkende factor en heb je alsnog niks aan je betere bonen.
ik was met de koffie uit mijn oude specialita altijd tevreden en vond deze lekkerder dan de standaard schijven van mijn df64. Het hele: groter is sowieso beter, kan ik niet helemaal voor tekenen. Ik zou altijd de voorkeur geven aan goed geproduceerde 54mm ditting schijven in een baratza forte boven matige 83mm schijven.
Rocket appartamento - Eureka single dose pro