Re: Etzmax

212
fransg schreef: wo 11 okt 2023, 11:19 IMG_6920.JPG

Ik heb eindelijk eens de oude plastic 'cone holder' vervangen door de metalen versie.

Goeie aanleiding om de machine schoon te maken. Veel maalsel dat zich in de loop van de tijd in de ruimte had verstopt.

Vooral de smalle sleuf waarin de cone holder schuift moest ik schoonmaken, en nog eens schoonmaken, en nog eens, en tenslotte met een naald uitkrabben omdat de metalen versie er niet in wilde passen als niet het laatste kruimpje aangekoekt maalsel eruit was gepulkt.

Uiteindelijk schoof de cone holder er moeiteloos geheel in en was het verder weer in elkaar zetten een fluitje van een cent.

De ETZ staat nu braaf naast de Vectis zodat deze 18g maalt in de maalinstelling die perfect is voor deze machine en de andere (ik moest de naam even opzoeken, staat gelukkig op een plaat achterop de maler) de Hedone doet dienst voor de LR24. De Niche staat er voor spek en bonen bij (voor als ik eens een dagje of twee van huis moet) en de grote GRRR wordt ingezet na elke branding tbv het maalsel dat wordt getest op kleur met de Tonino.
Mocht je verleid kunnen worden om die Niche nog eens van de hand te doen, laat het mij dan zeker even weten! :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Re: Etzmax

213
gilleko B. schreef: wo 11 okt 2023, 11:37 Leuk dat je de metalen cone hebt geïnstalleerd. Zijn de kosten hoog voor zo'n coneholder?
Erg goedkoop! Ik had zelfs €5 minder kunnen betalen maar dat vond ik onnodig. Alleen al het gedoe van betaling controleren, invoice maken, onderdeel pakken, inpakken, adresseren, frankeren, afgeven bij afd shipping, zou ik niet graag willen doen voor die paar Euro.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Etzmax

216
Die van mij heeft al een metalen coneholder. Was één van de eerdere die dat standaard had (2021). Het werd eerst gezien als een slijtageproduct, maar bij nader inzien bleek dat toch onnodig en heeft Etzinger ze standaard met een metalen houder uitgerust.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Etzmax

219
Tekork schreef: wo 11 okt 2023, 18:43 Top, zie zojuist dat de etzMAX LW silver en wit op hun site in de aanbieding zijn voor respectievelijk €1685
Lijkt me excl. btw? Liechtenstein valt niet onder de EU volgens mij, dus dan komt er nog 21% btw bij.

Oh nee; zie dat ze nu ook een EU shop hebben die vanuit Oostenrijk verstuurd. Dat is nieuw :)
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Re: Etzmax

220
Daar verbaasde ik mij ook over. Toen ik hem een paar maand geleden kocht kon ik volgens mij niet direct bij hun terecht op de site. Maar wel scherpste prijs die ik tot nu toe gezien heb!
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”