Re: Wat drink je nu?

221
Een kilo monsooned nog wat uit India gebrand.Gele boon.Erg lekker.
De helft heb ik weg gegooid.Dat spul is dermate statisch dat ik de helft op het aanrecht deponeer.Het kruipt uit de maalmond langs de doserwand.
Komt het uit de doser willen de korrels maar een ding en dat is zover mogelijk uit mekaar.

Wissel ik met andere koffie is het weg.Gooi ik wat monsoon erin en weer statisch.Hilarisch.

Re: Wat drink je nu?

222
Gisteren een zak bonen, 250gr Simon Levelt Indonesie Espresso in de Jura volautomaat geleegd.
Beetje saai, slap. Niet voor herhaling.
Mijn vrouw, geen koffie liefhebber vind 'm wel lekker als cuppucino. Voor mij is er dan helemaal geen koffie in te vinden.
Chocolade, caramel o.i.d. kom ik nooit in koffie tegen of het moet uit een flesje komen. Dus ook hier niet.

Re: Wat drink je nu?

224
Ja, hier ook voortdurend chocolade, nootjes en caramel. Maar dat heeft natuurlijk niets met de apparatuur te maken ;) .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

227
R-Know schreef:Gisteren een zak bonen, 250gr Simon Levelt Indonesie Espresso in de Jura volautomaat geleegd.
Beetje saai, slap. Niet voor herhaling.
Mijn vrouw, geen koffie liefhebber vind 'm wel lekker als cuppucino. Voor mij is er dan helemaal geen koffie in te vinden.
Chocolade, caramel o.i.d. kom ik nooit in koffie tegen of het moet uit een flesje komen. Dus ook hier niet.
Had ik ook met die bonen. Heb nu van dezelfde winkel Corazón in mijn apparaat zitten en voor daarna een zakje Espresso del barista liggen.
Corazón vind ik best te doen.

Re: Wat drink je nu?

228
Peppie schreef:
R-Know schreef:Gisteren een zak bonen, 250gr Simon Levelt Indonesie Espresso in de Jura volautomaat geleegd.
Beetje saai, slap. Niet voor herhaling.
Mijn vrouw, geen koffie liefhebber vind 'm wel lekker als cuppucino. Voor mij is er dan helemaal geen koffie in te vinden.
Chocolade, caramel o.i.d. kom ik nooit in koffie tegen of het moet uit een flesje komen. Dus ook hier niet.
Had ik ook met die bonen. Heb nu van dezelfde winkel Corazón in mijn apparaat zitten en voor daarna een zakje Espresso del barista liggen.
Corazón vind ik best te doen.
Persoonlijk is Indonesia van SL ook niet mijn favoriet, Corleone is op dit moment mijn favoriet, heb je die al is geprobeerd?

Re: Wat drink je nu?

229
mark_boelen schreef:
Peppie schreef:
R-Know schreef:Gisteren een zak bonen, 250gr Simon Levelt Indonesie Espresso in de Jura volautomaat geleegd.
Beetje saai, slap. Niet voor herhaling.
Mijn vrouw, geen koffie liefhebber vind 'm wel lekker als cuppucino. Voor mij is er dan helemaal geen koffie in te vinden.
Chocolade, caramel o.i.d. kom ik nooit in koffie tegen of het moet uit een flesje komen. Dus ook hier niet.
Had ik ook met die bonen. Heb nu van dezelfde winkel Corazón in mijn apparaat zitten en voor daarna een zakje Espresso del barista liggen.
Corazón vind ik best te doen.
Persoonlijk is Indonesia van SL ook niet mijn favoriet, Corleone is op dit moment mijn favoriet, heb je die al is geprobeerd?
Die heb ik ook gehad. Was inderdaad lekker!!!

Re: Wat drink je nu?

230
[/quote]

Die heb ik ook gehad. Was inderdaad lekker!!![/quote]

Omdat ik nu bij Simon Levelt te Groningen werk ben ik bezig om alle melanges die wij verkopen ook te proeven en persoonlijk te beoordelen, dus als ik weer een melange heb geprobeerd laat ik het hier wel even weten :)