Re: Het grote broodbaktopic

2243
Vroeger.De smaak van Frans brood.Bij een bakker in een dorp waar 200 mensen woonden.Ergens in Normandië of Bretagne .Met wat loopkaas van de plaatselijke kaashandel.De dorpen zijn inmiddels leeg net zoals de bakkers en kaaswinkels.
Weet iemand waar die smaak vandaan kwam/komt?
Ik weet dat herinneringen uit je jeugd vertroebeld raken door een mengsel van heimwee naar vroeger en ander vals jeugdsentiment.

Maar die smaak van dat brood was super.

Ik heb het geprobeerd te maken.Zelfs met frans meel.
Maar het resultaat is steeds witbrood met gaten in een langwerpige vorm

Weet iemand het echte geheim?
Laatst gewijzigd door cremalover op do 07 mar 2019, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

2244
cremalover schreef:Vroeger.De smaak van Frans brood.Bij een bakker in een dorp waar 200 mensen woonden.Ergens in Normandië of Bretagne .Met wat loopkaas van de plaatselijke kaashandel.De dorpen zijn inmiddels leeg net zoals de bakkers en kaaswinkels.
Ik weet dat herinneringen uit je jeugd vertroebeld raken daar een mengsel van heimwee naar vroeger en ander vals jeugdsentiment.

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar wat ik heb gelezen is een voordeeg het geheim.
Tsja lastig....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

2245
bobbee schreef: do 07 mar 2019, 15:58
cremalover schreef:Vroeger.De smaak van Frans brood.Bij een bakker in een dorp waar 200 mensen woonden.Ergens in Normandië of Bretagne .Met wat loopkaas van de plaatselijke kaashandel.De dorpen zijn inmiddels leeg net zoals de bakkers en kaaswinkels.
Ik weet dat herinneringen uit je jeugd vertroebeld raken daar een mengsel van heimwee naar vroeger en ander vals jeugdsentiment.

Je zult het vast al geprobeerd hebben, maar wat ik heb gelezen is een voordeeg het geheim.
Tsja lastig....
Idd geprobeerd.

2249
Ik weet dat herinneringen uit je jeugd vertroebeld raken door een mengsel van heimwee naar vroeger en ander vals jeugdsentiment.

Deze hele aflevering draaide om die vraag: https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1702675 misschien dat die je nog verder helpt?

2250
cremalover schreef:
bobbee schreef: do 07 mar 2019, 19:19
cremalover schreef:Tarwe sesam desem a la Pompeii
image-2019-03-07.jpg
Mooie bol! Zit er bloem bij?

Waar koop jij je graan?
Puur bloem.
image-2019-03-07 (1).jpg
Meestal bij Kaufland.In Twist ligt er een.
Kaufland ga ik ook heen. Zit in Meppen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!