Bedankt.Wijmaar schreef: do 07 mar 2019, 23:44Deze hele aflevering draaide om die vraag: https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1702675 misschien dat die je nog verder helpt?cremalover schreef:Vroeger.De smaak van Frans brood.Bij een bakker in een dorp waar 200 mensen woonden.Ergens in Normandië of Bretagne .Met wat loopkaas van de plaatselijke kaashandel.De dorpen zijn inmiddels leeg net zoals de bakkers en kaaswinkels.
Weet iemand waar die smaak vandaan kwam/komt?
Ik weet dat herinneringen uit je jeugd vertroebeld raken door een mengsel van heimwee naar vroeger en ander vals jeugdsentiment.
Maar die smaak van dat brood was super.
Ik heb het geprobeerd te maken.Zelfs met frans meel.
Maar het resultaat is steeds witbrood met gaten in een langwerpige vorm
Weet iemand het echte geheim?
Re: Het grote broodbaktopic
2252LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2254Draai hem 45 graden rechtsom en je ziet een alien!fransg schreef:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
2255LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2256Das een mooi broodje.fransg schreef: vr 08 mar 2019, 23:060FFDBE1D-CF55-4D30-8F1E-5BB1B0145292.jpeg
2257Interessant vanaf 2:40. Gaat kort over verschillende soorten graan. Ik ben sinds kort zelf aan het malen zoals al even voorbij kwam. Ik share het hier wat ik tegenkom. 
http://youtu.be/fhqWm4OQw18

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2258Zijn videos gaan me echt te ver.Ik heb gezien hoe hij frans brood maakt en man man wat een werk voor een broodje.bobbee schreef: di 12 mar 2019, 07:05 Interessant vanaf 2:40. Gaat kort over verschillende soorten graan. Ik ben sinds kort zelf aan het malen zoals al even voorbij kwam. Ik share het hier wat ik tegenkom.
Met graan idem.
Ik haal mijn graan in de supermarkt en pleur het in de maler en hop....klaar.
Altijd rogge en tarwe bio.
Reden is dat ik dan altijd meel in huis heb en het beter houdbaar is.Net als met groene bonen.
Maar ieder zijn ding.

2259En dat siert je ook, zo doe je dat ook met de koffie. We knowcremalover schreef: Zijn videos gaan me echt te ver.Ik heb gezien hoe hij frans brood maakt en man man wat een werk voor een broodje.
Met graan idem.
Ik haal mijn graan in de supermarkt en pleur het in de maler en hop....klaar.
Altijd rogge en tarwe bio.
Reden is dat ik dan altijd meel in huis heb en het beter houdbaar is.Net als met groene bonen.
Maar ieder zijn ding.

Ik probeer het ook simpel te houden. Daar komt het uiteindelijk altijd op uit maar het ontdekken van nieuwe dingen is voor mij ook genieten.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
2260Ik vind het filmpje leuk gemaakt, lekker vlot, en als hij een hoop tekst heeft vult hij het op met beeld zodat je niet zo'n gewichtig-doend pratend hoofd in beeld hebt de hele tijd.
Het lijkt mij ook leuk verschillende soorten tarwe te 'ontdekken' -- ik had er geen idee van dat er zoveel was.
Mijn graanmolen is in bestelling maar wat vertraagd vanwege "ze zijn op, we maken nieuwe" (Jedoch haben sich die Lieferzeiten geändert, da es leider zu Verzögerungen kam) maar hele tarwe heb ik al in huis.
Het lijkt mij ook leuk verschillende soorten tarwe te 'ontdekken' -- ik had er geen idee van dat er zoveel was.
Mijn graanmolen is in bestelling maar wat vertraagd vanwege "ze zijn op, we maken nieuwe" (Jedoch haben sich die Lieferzeiten geändert, da es leider zu Verzögerungen kam) maar hele tarwe heb ik al in huis.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino