Re: gespot

2313
MyPressi Twist op gaspatronen?

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... esso-maker

Leuk idee, maar lijkt me ontzettend duur/vervuilend? Ik gebruik ook wel eens van die Co2 patronen om een lekke band langs de kant van de weg te repararen (zeker in de winter wil je geen 15m langs de kant staan met je bevroren handen). Zo'n patroon kost pakweg €1/st en wordt eerst de halve wereld over gescheept.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2314
Ik heb verschillende Mypressi's, veel plezier van als ik op vakantie ben. Je moet zoiets niet dagelijks gebruiken.

Jeugdigen van vandaag kopen die dingen massaal om in te ademen en telkens heel even bewusteloos te raken, voor de kick en dan gooien ze die canisters gewoon in het park of op de parkeerplaats weg. Soms ligt er een bergje van die zooi in de straat. Dat is pas slecht want ze maken zich eigen hersendood zonder goeie espresso te zetten.

De Mypressi wordt al heel lang niet meer gemaakt. Ik heb er enkele zodat ik mijn leven lang ermee op vakantie kan. Ik heb ook contact gezocht met de verkoper om deze voor een lager bedrag op te halen om die weg te geven, maar daar voelde hij niet voor en gelijk heeft hij.

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... redux.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2316
ErikW schreef: do 04 aug 2022, 10:40 Er bestaat ook een handespresso net als mypressi maar dan met een soort fietspomje.
Minder vervuilend lijkt me en je kan allen nog maar aan de espresso verslaafd raken! :)
heb ik ook eens gekregen, is echt een onzinnig rot ding, zinloos
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2317
fransg schreef: do 04 aug 2022, 10:43

heb ik ook eens gekregen, is echt een onzinnig rot ding, zinloos
Ben ik het niet mee eens. Wij hebben er ook 1 en de koffie die ik er mee maak vind ik voor in de vakantie prima. Alleen: omdat hij maar 1 of 2 weken / jaar gebruikt wordt is hij na 2 jaren verstopt, zit er kalk in of is de rubberen afsluitring versleten waardoor hij lekt en er geen koffie uitkomt of er op de verkeerde manier uitkomt.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2319
Dirk Jan schreef: do 04 aug 2022, 14:16omdat hij maar 1 of 2 weken / jaar gebruikt wordt is hij na 2 jaren verstopt, zit er kalk in of is de rubberen afsluitring versleten waardoor hij lekt en er geen koffie uitkomt of er op de verkeerde manier uitkomt.
al die narigheid heb ik met de Mypressi's niet, het enige grote bezwaar is dat wie hem even leent er meestal ook een wil en als men er dan een heeft, komt men bij mij aankloppen als ze bv een rubber ringetje hebben weggemaakt ;-)

maar goed, ik heb er ook twee teruggekregen: een van iemand die inderdaad een ringetje op de verkeerde plek in de keukenlade had gelegd (zo had ik een perfect werkende terug) en een (ook perfect werkend) van Bobbee die al genoeg koffiespul heeft ;-)

Daardoor kan ik m'n leven lang op pad met meerdere Mypressi's!

(Al blijf ik de laatste jaren liefst gewoon thuis--- en pak ik dan een Mypressi als de grote machine eens vergeten was uit zichzelf aan te gaan 's ochtends vroeg.)