2377
door RoosW
Heel saai, de Yellow Bourbon maar nu van Brandzaak (te vroeg is pas twee dagen [hmm of 1 1/2] geleden gebrand, maar mijn 'kliko bonen' stonden me zoooo tegen op het moment.
Vergeleken met de YB van het Hoofdkwartier, het lijkt wel een totaal andere boon, ik ervaar nauwelijks de scherpe zuren die de YB van het Hoofdkwartier had (mijn zoon bevestigde dat, vond hem te zuur om lekker te vinden, net als ik) Zou dat met de rooster duur te maken hebben (de bonen zijn duidelijk iets donkerder als die van HK)? Of beter, de HK bonen waren opvallend licht van kleur.
Ondanks de te vroege maling na het roosteren een redelijke bak, alleen was de crema haast meteen weg, en erg dun, en ik moest twee maal malen om een vol filter bakje te krijgen (4,6 seconden x 2, best veel) maar dat kan komen omdat ik de hele molen leeg gehaald heb en schoongemaakt, of het kan natuurlijk ook aan het te vroeg gebruiken liggen, geen idee wat het verschil is tussen koffie van 1 1/2 dag na branden en 5 dagen na branden, ik heb nog niet eerder gehad dat ik door mijn bonen heen was vlak voor ik nieuwe binnen kreeg.