Pti schreef:Boliviaanse koffie is vrij bijzonder! Ik heb er ooit bij Frans thuis een shot van gedronken, als ik me niet vergis had Riess het naar hem opgestuurd.
De expressieve fruitigheid staan me nog goed bij en vooral het feit dat er nog steeds wat lekkere diepgang/body in zat. Veel van die expressief fruitige koffies worden al snel erg dun maar de Boliviaanse koffie had.
Nu is dat echt mijn enige ervaring met de origine dus ik weet niet hoeveel te danken is aan de boon, de apparatuur en niet allerminst Frans zijn kunsten. Maar hij staat bij mij nog altijd op de wenslijst voor als ik eens wat moois tegenkom voor koffie v/d maand.
Mee eens (koffie van de concurrent
). Ben er zeker van dat Frans er meer uit kan halen dan ik, maar zelfs binnen mijn beperkingen vond ik het een bijzondere koffie. Leuk deze reactie en eigenlijk voor mij een nog aangenamere bevestiging dat mijn kwalitatief predikaat over deze koffie niet onterecht was. Vond destijds die koffie van jullie uit Nieuw Guinea ook bijzonder onderscheidend lekker. Klooi nog aan met de brewratio's.
Geniet van de oesters met flesje bubbels erbij. Bretonse whisky's zijn mij onbekend!