De eerste generatie koffiemolens van ascaso, de steel en de mini, waren niet bijzonder goed of slecht, maar wel bijzonder luidruchtig. Het is niet echt een heel geliefd merk, hoewel er denk ik toch flink wat in de Nederlandse huishoudens staan hoor, het merk wordt veel al aangeprezen bij lokale "koffiespeciaalzaken" e.d. Er zijn simpelweg betere keuzes in dezelfde prijsklasse...
Re: Op zoek naar een koffiemolen/-maler?
252Suggesties? timemore sculptor 064s? Ik ben zelf verkocht van de Zerno, maar met import tax zit je snel aan €2100 met burr set, case etc… Anders was het een no brainerPti schreef: di 29 okt 2024, 09:03De eerste generatie koffiemolens van ascaso, de steel en de mini, waren niet bijzonder goed of slecht, maar wel bijzonder luidruchtig. Het is niet echt een heel geliefd merk, hoewel er denk ik toch flink wat in de Nederlandse huishoudens staan hoor, het merk wordt veel al aangeprezen bij lokale "koffiespeciaalzaken" e.d. Er zijn simpelweg betere keuzes in dezelfde prijsklasse...
253Eigenlijk heel simpele vraag. Ik heb een volautomaat Melitta caffeo CI. Maalschijven zijn na 6 jaar versleten ( waterige puck slappekoffie) kan die schijven laten vervangen en kosten maken. Echter er kan ook zelf gemalen koffie in resultaat met goedkope koffie maler (met 2 mesjes) niet eens zo slecht. Loop nu met het idee rond om bijvoorbeeld een Mazzer koffiemaler te kopen echter hoelang (jaren) gaan die schijven mee. En wat zijn de vervangings kosten of kan je dat zelf. Wij drinken max voor 2 personen 6 kopjes koffie per dag.Spironski schreef: wo 19 feb 2014, 16:02Ik zie de beginnershandleiding meer als een algemene inleiding. We bespreken daar dus ook geen specifieke apparaten.Edwin 43 schreef:Het probleem m.b.t. de malers (en de vragen) is volgens mij.
Dat er ook in de beginners handleiding niet eenduidig wordt aangegeven wat nou de voor of nadelen zijn.
Wat is nou goed en slecht en waarom.
De 1 is duur de ander goedkoop.
De 1 maalt fijn de ander te grof
De 1 laat teveel retentie (achter gebleven koffie achter).
de 1 heeft een grote schijven
De ander is weer conisch
De 1 maakt makkelijker schoon de ander weer niet
De 1 werkt beter met modificatie
En daar wordt denk ik niet voldoende aandacht aan geschonken in de beginners handleiding.
Mensen zijn niet tevreden als ze lezen dat ze grote schijven 64mm moeten kopen ca € 500/600
etc etc etc etc
Dus de vragen zullen blijven komen.
Om de apparaten zo uitvoerig te behandelen als je voorstelt zou veel meer ruimte vragen en in mijn ogen voorbij schieten aan de bedoeling van de inleiding. Het zou dan bijna een naslagwerk worden dat voor beginners waarschijnlijk niet eens zo aantrekkelijk is om te lezen.
Voor die verdieping is nu juist het forum zelf. En dat er vragen blijven komen is helemaal niet erg. Het is alleen fijn als we niet steeds weer helemaal van voren af aan moeten beginnen.
Maar ik zal eens zien of ik t.z.t net wat meer info over malers in de tekst kan verwerken, zonder dat het ten koste gaat van de beknoptheid van het artikel.
Alvast bedankt voor het advies.
254Een gemiddelde set schijven gaat 300 kg espresso shots mee. Bij grover gemalen koffie dus iets langer. Ik gok dat je machine 15 gram per dubbele dosis gebruikt. Dan is de rekensom 300.000/15 is 20.000 kopjes. Bij 6 kopjes per dag 3.300 dagen of meer iets meer dan 9 jaar.
Setje 33M klonen voor de Super Jolly kost circa 35 euro.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
255Ah mooi bedankt voor je antwoord en berekening ga er mee aan de slag.ErikvW schreef: ma 11 nov 2024, 18:15 Een gemiddelde set schijven gaat 300 kg espresso shots mee. Bij grover gemalen koffie dus iets langer. Ik gok dat je machine 15 gram per dubbele dosis gebruikt. Dan is de rekensom 300.000/15 is 20.000 kopjes. Bij 6 kopjes per dag 3.300 dagen of meer iets meer dan 9 jaar.
256Zijn er al mensen die ervaring hebben met de profitec SD54?
En zo ja, vinden zij het een aanrader, of ben je dan rond die prijs beter uit met bijvoorbeeld een df64v?
En zo ja, vinden zij het een aanrader, of ben je dan rond die prijs beter uit met bijvoorbeeld een df64v?
257Ik ken de malers van Profitec niet. Ik heb een espressomachine van Profitec gehad en weet dat ze kwalitatief spul leveren.Sjoerdl schreef: wo 13 nov 2024, 19:10 Zijn er al mensen die ervaring hebben met de profitec SD54?
Maar als ik zo zie wat het kost bij van pommeren, €645 voor een maler met 54mm schijfjes vind ik persoonlijk belachelijk duur. Dan zit je zelfs in dezelfde prijsklasse van df83. Ze zien er zelfs bijna hetzelfde uit
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs