Re: Wat drink je nu?
2561Dank, mannen!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600
Heerlijke koffie, inderdaad. Afgelopen dinsdag gebrand. Had hiervoor een Diemme oro, die ik ook zeer waardeer.gilleko B. schreef:Hoofdkwartier net klaar. 14 gr maalsel, 27 seconden 27.9 gr koffie. Foto komt wat donker over, maar geen overextractie. Zoete koffie, vollere body dan de Braziliaan van Giraffe. Veel en vol. Proef eerder melkchocolade dan puur. Heb een uur geleden paradontax op de ivorenwachters borstel gehad. Dus vanmiddag weer opnieuw, maar goed en voor mijn smaak erg vol en vet. Heerlijk dit.
Ja eerlijk gezegd zit ik nu ook in een fase van melkchocolade, vet mondgevoel (volle body) en licht ondersteuning van zuur. Op de een of andere manier kwam de branding van 14 juli vetter en met meer melkchocolade over dan de branding van 28 juli, maar dan kan misplaatst zijn, want ik kan ze niet naast elkaar proeven.Joste schreef:Heerlijke koffie, inderdaad. Afgelopen dinsdag gebrand. Had hiervoor een Diemme oro, die ik ook zeer waardeer.gilleko B. schreef:Hoofdkwartier net klaar. 14 gr maalsel, 27 seconden 27.9 gr koffie. Foto komt wat donker over, maar geen overextractie. Zoete koffie, vollere body dan de Braziliaan van Giraffe. Veel en vol. Proef eerder melkchocolade dan puur. Heb een uur geleden paradontax op de ivorenwachters borstel gehad. Dus vanmiddag weer opnieuw, maar goed en voor mijn smaak erg vol en vet. Heerlijk dit.
Mijn smaak voorkeur voor espresso bonen is vergelijkbaar: vol, zoet, chocoladetonen, weinig aciditeit.
Als jullie nog andere aanraders hebben met dit smaakprofiel, dan hoor ik het graag!