Re: Wat drink je nu?

2562
Nu de bonen van het Hoofdkwartier en Friedhats op zijn begonnen aan Blommers Blend nr.2.

Laatste shot Black Betty. Toch valt zo'n wat donkere boon meer in de smaak bij visite!!

Afbeelding

Druk iets verlaagd 8 bar :D

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

2563
ja de rijke smaak van een goed ontwikkelde branding behaagt meer mensen dan iets krap gehouden branding met wat men dan 'zuurtjes' noemt en waar allerlei fris fruit aan te pas komt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2564
gilleko B. schreef:Hoofdkwartier net klaar. 14 gr maalsel, 27 seconden 27.9 gr koffie. Foto komt wat donker over, maar geen overextractie. Zoete koffie, vollere body dan de Braziliaan van Giraffe. Veel en vol. Proef eerder melkchocolade dan puur. Heb een uur geleden paradontax op de ivorenwachters borstel gehad. Dus vanmiddag weer opnieuw, maar goed en voor mijn smaak erg vol en vet. Heerlijk dit.
Afbeelding

Afbeelding
Heerlijke koffie, inderdaad. Afgelopen dinsdag gebrand. Had hiervoor een Diemme oro, die ik ook zeer waardeer.

Mijn smaak voorkeur voor espresso bonen is vergelijkbaar: vol, zoet, chocoladetonen, weinig aciditeit.

Als jullie nog andere aanraders hebben met dit smaakprofiel, dan hoor ik het graag!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

2565
Joste schreef:
gilleko B. schreef:Hoofdkwartier net klaar. 14 gr maalsel, 27 seconden 27.9 gr koffie. Foto komt wat donker over, maar geen overextractie. Zoete koffie, vollere body dan de Braziliaan van Giraffe. Veel en vol. Proef eerder melkchocolade dan puur. Heb een uur geleden paradontax op de ivorenwachters borstel gehad. Dus vanmiddag weer opnieuw, maar goed en voor mijn smaak erg vol en vet. Heerlijk dit.
Afbeelding

Afbeelding
Heerlijke koffie, inderdaad. Afgelopen dinsdag gebrand. Had hiervoor een Diemme oro, die ik ook zeer waardeer.

Mijn smaak voorkeur voor espresso bonen is vergelijkbaar: vol, zoet, chocoladetonen, weinig aciditeit.

Als jullie nog andere aanraders hebben met dit smaakprofiel, dan hoor ik het graag!
Ja eerlijk gezegd zit ik nu ook in een fase van melkchocolade, vet mondgevoel (volle body) en licht ondersteuning van zuur. Op de een of andere manier kwam de branding van 14 juli vetter en met meer melkchocolade over dan de branding van 28 juli, maar dan kan misplaatst zijn, want ik kan ze niet naast elkaar proeven.

Afbeelding

2566
Ik kan het nu alleen vergelijken met de Diemme oro die ik hiervoor dronk.
De colombia is iets kruidiger en misschien iets minder vol, maar verder heerlijk.

Mijn ervaringen zijn meest met italiaanse bonen, zoals van Diemme, Passalacqua, Cagliari, Arcaffè, la Brasiliana en Tre forze.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

2569
Wat ik nu drink? Geen idee, ik kreeg bij mijn recent aangeschafte halfautomaat een zak cadeau met 2kg van iets dat moet doorgaan voor espressobonen. Ontzettend donker gebrand en menig boontje glimt van de olie die er inmiddels uit is komen lopen. Ik gebruik ze maar even om de machine en molen een beetje te leren kennen, en eerlijk is eerlijk: Als cappuccino smaakt het nog niet eens zo heel beroerd.

Daarna echter weer snel fatsoenlijk bonenspul erin: Er staat alweer 2kg Yirgacheffe te wachten. Ben weel héél benieuwd hoe die smaakt t.o.v. voorheen toen ik ze in de Siemens volautomaat gebruikte.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

2570
Een kopje behoorlijk donkere branding drinken is hier in Italië geen enkel probleem. Vaak ook nog een aardig deel robusta erin.

Deze foto nam ik gisteren bij Ditta Artiginale. Een van de weinige koffietentjes hier waar het anders is. Een leuke keuze in vers gebrande bonen. Ik dronk een fantastische single origin uit Kenia. Kundig gemaakt met mooie apparaten.

(Ja uit een papieren bekertje want de rest van het gezin was buiten ongeduldig aan het wachten.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600