Re: gespot

2594
Ik vraag mij dan af, dan ben je op een punt beland dat je ooit hebt gekozen om zo'n dure machine te kopen en dan tóch nu op dat punt van verkopen. Ook al gaat het om een emigratie...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2596
Ruben- schreef:Denk dat je een emigratie 2 jaar van tevoren niet helemaal kan plannen.
Dat is nu 1 advertentie. Ik bedoel dat het mij daar niet om ging.
Ze staan wel vaker te koop, de linea maar ook andere dure machines. Was dus een gedachte van mij in het algemeen.
En ik persoonlijk kan dat niet bevatten.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2597
Zou het dan de overblijfselen van de periode achter ons zijn? Dat mensen met een beetje geld op de bank de wat luxere machines hebben gekocht maar nu weer overstappen op iets 'makkelijkers'? Het zou mij iig niet verbazen, opzich wel leuk dat ze dan beschikbaar zijn voor de liefhebbers.
... / 078S

2599
In mijn geval is het al snel upgradeitis. Voor de koffie ben ik nog te nieuw, maar met gitaren heb ik dat jaren lang in het hogere segment gedaan. Na verloop van tijd verzacht de pijn van de kosten van aanschaf, komt er nog iets mooiers op je pad, en doe je dan toch je geliefde dure aankoop weer weg om er wat bij te leggen en nog iets mooiers terug te kopen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021