Re: gespot

2601
Of het is de hype en eigenlijk niet weten wat je hebt gekocht. Als ik bezoek krijg zie je hetzelfde fenomeen “ik wil ook zulks lekkere koffie thuis”. Maar eenmaal thuisgekomen zijn ze weer snel tevreden met het gemak van de volautomaat en dat is prima. Soms zit er een verdwaalde tussen die zichzelf overschat en eindigt dan met zo’n all inclusive blinkende halfautomaat in de maag.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

2602
bobbee schreef: do 13 okt 2022, 08:31
Ruben- schreef:Denk dat je een emigratie 2 jaar van tevoren niet helemaal kan plannen.
Dat is nu 1 advertentie. Ik bedoel dat het mij daar niet om ging.
Ze staan wel vaker te koop, de linea maar ook andere dure machines. Was dus een gedachte van mij in het algemeen.
En ik persoonlijk kan dat niet bevatten.
Er stond hier toch laatst die londinium r24 van een half jaar oud. Na een half jaar bedacht de eigenaar dat die toch maar een kleiner en handzamer apparaat wilde... lijkt een beetje een impuls aankoop.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

2603
Ruben- schreef: do 13 okt 2022, 08:26 Denk dat je een emigratie 2 jaar van tevoren niet helemaal kan plannen.
Mijn dochter en haar gezin hebben de Londinium mooi mee-geëmigreerd naar Australië.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2604
Madencio schreef: do 13 okt 2022, 08:42 Zou het dan de overblijfselen van de periode achter ons zijn? Dat mensen met een beetje geld op de bank de wat luxere machines hebben gekocht maar nu weer overstappen op iets 'makkelijkers'? Het zou mij iig niet verbazen, opzich wel leuk dat ze dan beschikbaar zijn voor de liefhebbers.
Het zijn niet enkel de koffiemachines. Zit te kijken naar een hifi systeem. Ook hier zie je op marktplaats gloednieuwe speakers en versterkers voorbij komen voor de helft van de prijs.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

2605
Ruben- schreef: do 13 okt 2022, 09:37
Madencio schreef: do 13 okt 2022, 08:42 Zou het dan de overblijfselen van de periode achter ons zijn? Dat mensen met een beetje geld op de bank de wat luxere machines hebben gekocht maar nu weer overstappen op iets 'makkelijkers'? Het zou mij iig niet verbazen, opzich wel leuk dat ze dan beschikbaar zijn voor de liefhebbers.
Het zijn niet enkel de koffiemachines. Zit te kijken naar een hifi systeem. Ook hier zie je op marktplaats gloednieuwe speakers en versterkers voorbij komen voor de helft van de prijs.
Toch wel grappig om te zien dan, toch? Wellicht is nu het moment als je zo'n aanschaf wilde maken.
... / 078S

2606
Dat zou een goeie verklaring kunnen zijn. In 2020/2021 Veel thuiswerken, behoorlijk wat extra saldo op de bank, extra tegemoetkoming en steun ontvangen en dan nu toch weer veel op kantoor werken, 's ochtends vroeg geen opwarmtijd voor espresso, 's avonds na het werk geen koffie omdat je dan niet slaapt, dus dan in het weekeinde die machine eens aanzetten, de bonen zijn al wat oud geworden, espresso blijkt lastig zo mooi te krijgen als voorheen en dan is het aanlokkelijk weer wat ruimte in de keuken te maken en van de opbrengst eindelijk weer eens op wintersport te gaan met mooie snowboards, de nieuwste iPhone en airpods pro 2 op zak.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2607
Ruben- schreef:
Marktplaats is de leukste winkel van Nederland
Afbeelding

2608
maurice1 schreef:In mijn geval is het al snel upgradeitis. Voor de koffie ben ik nog te nieuw, maar met gitaren heb ik dat jaren lang in het hogere segment gedaan. Na verloop van tijd verzacht de pijn van de kosten van aanschaf, komt er nog iets mooiers op je pad, en doe je dan toch je geliefde dure aankoop weer weg om er wat bij te leggen en nog iets mooiers terug te kopen.
Mijn motto, als ik weer iets moois heb gekocht, luidt altijd: ‘deze doe ik voorlopig nooit meer weg’. Kan je alle kanten mee op.

2609
Ik ben ook meteen gretig gaan kijken naar goeie speakers, zag ook fraaie aanbiedingen maar begon op te zien tegen het gesjouw met die dingen, dus nou dan maar niet ;-)

2610
gilleko B. schreef: do 13 okt 2022, 09:20 Die Linea Mini heb ik begin feb/maart) dit jaar gekocht voor ca. € 4100, nu kost het masjien tegen de €5.200. Als je ervanaf wilt, zijn het goede tijden.
Het thuiswerken speelt ook wel een rol lijkt me. Tegenwoordig maak je inderdaad winst op je machines. Spreek nog regelmatig mijn verbazing uit naar Gilleko over ons fantastische aandeel :mrgreen:.

Ik zie mijzelf deze machine niet snel verkopen. Beeld me al in hoe ik als oud mannetje mijn vintage La Marzocco bedien en uit moet leggen dat vroeger €4.000 (wat tegen die tijd zakgeld is voor kleinkinderen) heel veel geld was.

De realiteit zal wel zijn dat ik vroeg of laat wel weer eens iets nieuws uitproberen wil. Dan is het mooi dat de machines goed hun waarde behouden. Toch denk ik dat voor mij het ontdekken van deze hobby niet zozeer bij het wisselen van espressomachines ligt, maar eerder bij het branden, malen en de koffieboon. Als ik aan het zetten toe ben dan moet dat gewoon effectief en consistent gebeuren en daarin is de Linea Mini subliem.

Hier staat nog een (oude) Linea Mini te koop met een vraagprijs van €3.100. Is me niet helemaal duidelijk waarom deze nog te koop staat, want meestal zijn ze binnen 2 dagen wel verkocht voor meer dan deze vraagprijs:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ni-te-koop
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.