gilleko B. schreef: do 13 okt 2022, 09:20
Die Linea Mini heb ik begin feb/maart) dit jaar gekocht voor ca. € 4100, nu kost het masjien tegen de €5.200. Als je ervanaf wilt, zijn het goede tijden.
Het thuiswerken speelt ook wel een rol lijkt me. Tegenwoordig maak je inderdaad winst op je machines. Spreek nog regelmatig mijn verbazing uit naar Gilleko over ons fantastische aandeel
.
Ik zie mijzelf deze machine niet snel verkopen. Beeld me al in hoe ik als oud mannetje mijn vintage La Marzocco bedien en uit moet leggen dat vroeger €4.000 (wat tegen die tijd zakgeld is voor kleinkinderen) heel veel geld was.
De realiteit zal wel zijn dat ik vroeg of laat wel weer eens iets nieuws uitproberen wil. Dan is het mooi dat de machines goed hun waarde behouden. Toch denk ik dat voor mij het ontdekken van deze hobby niet zozeer bij het wisselen van espressomachines ligt, maar eerder bij het branden, malen en de koffieboon. Als ik aan het zetten toe ben dan moet dat gewoon effectief en consistent gebeuren en daarin is de Linea Mini subliem.
Hier staat nog een (oude) Linea Mini te koop met een vraagprijs van €3.100. Is me niet helemaal duidelijk waarom deze nog te koop staat, want meestal zijn ze binnen 2 dagen wel verkocht voor meer dan deze vraagprijs:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ni-te-koop
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.