Re: Weber Key

272
De mijne is gisteren ook toegekomen.

Heel premium gevoel en een kleine maler. Persoonlijk had ik die liever wat hoger gezien zodat de tumbler te verwijderen is zonder die te moeten kantelen maar het maalsel bougeert niet mar zou beter zijn naar workflow. De workflow voelt voor de rest natuurlijk aan en ik had snel de juiste maalstand gevonden qua doorlooptijd van de espresso. Ik ondervind geen problemen met de instelring qua vastzetten of het feit dat die stepped is, is ok.

Voor mij is de dosseercup gemakkelijk om snel een redelijk juiste hoeveelheid bonen te vissen.

Waarom men idd niet de juiste kabel kan voorzien voor een markt als Europa is naar mijn gevoel puur een vorm van zelfgenoegzaamheid.

Ik was blij dat het niet mijn eerste crowdfunding was, de communicatie was echt niet ideaal. Voor mij ligt dat denk ik ook aan die zelfgenoegzaamheid vanuit Weber. Voor zij welke het hun eerste crowdfunding is moet dat echt niet leuk zijn.

Nu begint de ontdekkings- en vergelijkingsfase. Ik kan niet vergelijken met een andere conische bij gebrek aan een valabel alternatief. Mocht ik nog eens richting Amsterdam gaan kijk ik anders eens of Frans of pti interesse hebben in een bezoek van mij en de maker.

274
De B. Cormorant schreef: di 21 jun 2022, 12:59 De mijne is gisteren ook toegekomen.
Leuk. De molen doet nog niet precies wat ik wil maar wat ik las is dat het bij 5 Kg beter wordt.

Iemand nog een batch bonen liggen voor weinig :D
Ik sta ook open voor een maler vergelijking!
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64

275
Leuk hoor! Lekker genieten van de nieuwe gear.

Het effect van inmalen van de burrs is echter verwaarloosbaar en zonde van de koffiebonen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

276
fuel schreef: di 21 jun 2022, 14:32 Leuk. De molen doet nog niet precies wat ik wil maar wat ik las is dat het bij 5 Kg beter wordt.

Iemand nog een batch bonen liggen voor weinig :D
Ik sta ook open voor een maler vergelijking!
Ik heb net een paar test batches van mijn nieuwe koffiebrand avonturen weggegooid, maar kom misschien net tot de 4kg. Die mag je voor de verzendkosten wel hebben (of ophalen net onder Utrecht).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

277
Ik zou een kostbare nieuwe single dose maler bedoeld voor kleine hoeveelheden niet meteen 'inmalen' en dan kilo's ermee wegmalen in een stressvolle piekbelasting van genoemde luxury feel maler.

Als je een volbloed arabier raspaardje koopt ga je die ook niet 'inlopen' voor de ploeg met werk van belgische trek-knollen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

278
Nav van ons Belgisch lid eerder in dit topic.

Het verschijnsel stepped of continue verstelling.

Dit maakt helemaal niet uit als de stapjes maar klein genoeg zijn!

Als de verschillen in steps zo klein zijn ( Key versteld 5 micron per step) dan is er nooit enige verschil te bemerken tussen 2 op een volgende steps. Noch in korrelgrootte noch in smaak of doorlooptijd.

Het is dan JUIST een voordeel voor de reproduceerbaarheid dat er steps zijn!

280
En Erik ook tevreden met je Key?
Gebruik de wiper niet in de Magic Tumbler en maak voor de workflow gebruik van een rechte funnel, dan WDT. Werkt perfect en snel.

Afbeelding
Slayer Single, Weber Key MK2, 2x Lagom 01, P64