Re: Etzmax

271
Ik moet tot mijn schande bekennen dat ik geen naked heb (gekregen bij mijn LM). Staat op m’n wensenlijstje.
De smaak is altijd wel goed.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

272
Frup schreef:Zojuist 2x espresso gemaakt met beide keren 17,9 gram maalsel:
Mét wdt: in 28 sec 37 gr uit
Zónder wdt: in 31 sec 36,3 gr uit.

Ik kan het verschil niet goed verklaren. Wdt doe ik met de Duomo 8th. Vier keer rustig draaien. Dus ik geef er geen harde slinger aan.
Wat voor een tamper gebruik je? Als je geen puqpress oid hebt dan kan daar ook het verschil uit ontstaan
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

273

Ik kan het verschil niet goed verklaren. Wdt doe ik met de Duomo 8th. Vier keer rustig draaien. Dus ik geef er geen harde slinger aan.
Misschien een rare vraag als redelijke leek… Maar als je twee keer mét wdt zet, is er dan ook niet een verschil in doorlooptijd. Aangezien koffiebonen ook niet allemaal hetzelfde zijn lijkt het me onmogelijk om twee keer exact hetzelfde te repliceren. Dat is een variabele die nooit te controleren valt toch? Of zeg ik nu iets geks?

274
Rosanne schreef:

Wat voor een tamper gebruik je? Als je geen puqpress oid hebt dan kan daar ook het verschil uit ontstaan
Afbeelding
Neuh, dat valt wel mee. Tampen kan niet te hard, wel scheef.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

275
Rosanne schreef: ma 04 nov 2024, 12:48 Wat voor een tamper gebruik je? Als je geen puqpress oid hebt dan kan daar ook het verschil uit ontstaan
Afbeelding
Ik gebruik een The Force tamper.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

276
pjbregman schreef:

Misschien een rare vraag als redelijke leek… Maar als je twee keer mét wdt zet, is er dan ook niet een verschil in doorlooptijd. Aangezien koffiebonen ook niet allemaal hetzelfde zijn lijkt het me onmogelijk om twee keer exact hetzelfde te repliceren. Dat is een variabele die nooit te controleren valt toch? Of zeg ik nu iets geks?
Ik denk dat je inderdaad altijd kleine verschillen zult hebben. Ik denk dat die verschillen voornamelijk achter de komma te vinden zijn.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

280
gilleko B. schreef:Nu nog de telefoon aanduiding wegkrijgen

Verstuurd vanaf mijn SM-S928B met Tapatalk
Volgens mij moet je bij ‘handtekening’ zijn…
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper