We hebben nu de dessert blue mountain van Geels in de maler zitten. Heel erg lekkere koffie. Besteld via de webshop. Alles staat er overigens in hoeveelheden van 250 gram maar als je ze een mailtje stuurt krijg je ook kiloprijzen/hoeveelheden als je dat liever hebt. Het enige minpuntje vind ik wel dat er geen branddatum op de verpakking staat en de bonen gewoon verpakt zijn in een standaard zakje dat is dichtgeplakt. Maar goed, omdat ik alles in de diepvries stop wat ik niet direkt gebruik is dat laatste niet zo'n probleem voor mij. De koffie smaakt uitstekend.
De koffie van Quijote is helemaal op nu en ik moet zeggen, het is dat de verzendkosten normaal zo hoog zijn (bij proefpakketten niet), anders zou ik er standaard bestellen. Ontzettend lekkere koffie, vers gebrand en alles supersnel in huis. Ik had het pakje uit Duitsland nog sneller hier dan m'n bestelling van Fascino. De x-roasting was heel bijzonder, en alle koffiesoorten waren ontzettend lekker en de meesten ook uitgesproken van smaak. Quijote vind ik absoluut een aanrader.
Re: Wat drink je nu?
272Heb nu de Wiener melange van Geels & Co in het apparaat zitten. Ook deze is heel erg lekker. Ben erg tevreden over de bonen van Geels. Ik dacht altijd dat wiener melange heel donker gebrand was, dus ik heb maar 1 klein pakje besteld, maar hij is niet bitter maar juist vol van smaak en super als cappuccino.
Ik heb trouwens contact gehad met Quijote over de verzendkosten naar NL. Omdat hier ergens op 't forum stond dat die 16.50 bedroegen. Het proefpakket wat ik besteld heb kostte 9 euro aan verzendkosten en tot en met 4 kilo vracht zijn de verzendkosten naar NL altijd 9 euro. Wanneer er meer kilo's besteld worden, worden de bijkomende verzendkosten gedeeld tussen quijote en de klant.
Misschien wordt 't nu wel interessanter om daar bonen te bestellen? Ik ga er in elk geval zeker nog een keer bestellen want ik vond de koffie ontzettend lekker. Maar Geels is ook zeker een adres waar ik naar terugkeer.
Heb nu ook bij Aromatico besteld in Duitsland. Ben benieuwd of ik die levering snel in huis heb. Ik hoop het wel want de bonen gaan erg hard hier
Ik heb trouwens contact gehad met Quijote over de verzendkosten naar NL. Omdat hier ergens op 't forum stond dat die 16.50 bedroegen. Het proefpakket wat ik besteld heb kostte 9 euro aan verzendkosten en tot en met 4 kilo vracht zijn de verzendkosten naar NL altijd 9 euro. Wanneer er meer kilo's besteld worden, worden de bijkomende verzendkosten gedeeld tussen quijote en de klant.
Misschien wordt 't nu wel interessanter om daar bonen te bestellen? Ik ga er in elk geval zeker nog een keer bestellen want ik vond de koffie ontzettend lekker. Maar Geels is ook zeker een adres waar ik naar terugkeer.
Heb nu ook bij Aromatico besteld in Duitsland. Ben benieuwd of ik die levering snel in huis heb. Ik hoop het wel want de bonen gaan erg hard hier
273Maar als je bij b.v. Fascino of Fleur de Café bestelt zijn de bezorgkosten maar €3,95 , en zijn hun bonen niet net zo goed?
En b.v ook Groenebonen.nl en Gebrand.nl vragen toch niet meer dan €6,80 en hebben ook fantastische bonen...
En b.v ook Groenebonen.nl en Gebrand.nl vragen toch niet meer dan €6,80 en hebben ook fantastische bonen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
27460% lingtung, 40% panama, beide op 2nd crack gestopt.
nog maar 36 uur na roast maar...
wat. een. smaak.
Rokerig (denk geur van een hout-vuurtje) en kruidig (als ik nu aan het kopje ruik is het net alsof ik een rundvleescurry voor me heb_) en veel body.
nog maar 36 uur na roast maar...
wat. een. smaak.
Rokerig (denk geur van een hout-vuurtje) en kruidig (als ik nu aan het kopje ruik is het net alsof ik een rundvleescurry voor me heb_) en veel body.
275Hoi Spironski, Bij Fascino heb ik al besteld. Heel verse koffie, branddatum vermeld, goed verpakt, super allemaal. De koffie was lekker, vooral de Bella en de Tarazzu. De Stella vond ik niet lekker.
De koffie van Quijote vond ik uitgesprokener van smaak, de X-roast was echt heel bijzonder. De koffie van Geels vind ik ook erg goed, vol van smaak en heel aromatisch. Smaken zijn persoonlijk en ik wil zoveel mogelijk proeven. Alles wat ik proef zet ik in een document zodat ik straks een lijst heb van koffies die ik opnieuw wil bestellen. Nu bestel ik steeds kleine pakjes/hoeveelheden en straks kan ik dan kilo's gaan bestellen om de verzendkosten zoveel mogelijk te drukken.
Waar ik woon zijn geen branders dus kopen via internet of simon levelt zijn de enige mogelijkheden.
Aromatica vraagt maar 4.90 verzendkosten. Bovendien is de koffie die ik besteld heb daar vorige week vers binnengekomen en was diezelfde koffie (van Italiaanse branderijen) in een Nederlandse webshop al 6 maanden oud of ouder (heb ze gebeld om naar de tht-datum te vragen).
Fleur de café staat nog op de lijst van webshops waar ik een keer wil bestellen, net zoals Peeze en KCC.
Ik wil nog 1 ding melden over Fascino, de klantenservice daar is geweldig. Ze bellen je zelfs terug als ze je ergens niet direkt antwoord over kunnen geven. Echt heel aardig en klantvriendelijk zijn ze!
De koffie van Quijote vond ik uitgesprokener van smaak, de X-roast was echt heel bijzonder. De koffie van Geels vind ik ook erg goed, vol van smaak en heel aromatisch. Smaken zijn persoonlijk en ik wil zoveel mogelijk proeven. Alles wat ik proef zet ik in een document zodat ik straks een lijst heb van koffies die ik opnieuw wil bestellen. Nu bestel ik steeds kleine pakjes/hoeveelheden en straks kan ik dan kilo's gaan bestellen om de verzendkosten zoveel mogelijk te drukken.
Waar ik woon zijn geen branders dus kopen via internet of simon levelt zijn de enige mogelijkheden.
Aromatica vraagt maar 4.90 verzendkosten. Bovendien is de koffie die ik besteld heb daar vorige week vers binnengekomen en was diezelfde koffie (van Italiaanse branderijen) in een Nederlandse webshop al 6 maanden oud of ouder (heb ze gebeld om naar de tht-datum te vragen).
Fleur de café staat nog op de lijst van webshops waar ik een keer wil bestellen, net zoals Peeze en KCC.
Ik wil nog 1 ding melden over Fascino, de klantenservice daar is geweldig. Ze bellen je zelfs terug als ze je ergens niet direkt antwoord over kunnen geven. Echt heel aardig en klantvriendelijk zijn ze!
276De aromatica zending is nog niet gearriveerd en daarom gisteren bij Albert Heijn maar een zakje Perla Columbia meegenomen. Branddatum 14 januari, vers dus, maar helaas is de koffie niet lekker. Vlak, heel vlak van smaak. Jammer!
277De Perla Colombia zijn toch koffiebonen en geen espressobonen? Vandaar de vlakke (en waarschijnlijk zurige) smaak....
278Geen idee Nathalia, het zakje ligt al in de vuilnisbak . Maar ook als cafe creme smaakte hij in elk geval totaal niet..Vlak en smaakloos was het, wat ik er ook mee zette.
279Ik heb bij de koffiecentrale nessun dorma van antica tostatura besteld. Superservice leveren ze daar. Ik heb de koffie 's middags besteld en de volgende ochtend bracht de postbode het pakketje al. Ik had ze vooraf gebeld over de branddatum en heb de meest verse koffie gekregen die ze in huis hadden.
De koffie is goddelijk! Zo lekker dat ik al aan m'n 4e kopje zit vandaag. Dure koffie, maar absoluut de moeite waard. Hij is zacht, vol, romig, zo chocolade achtig dat hij vastplakt in je keel. Nu begrijp ik waar dat nessun dorma vandaan komt...je blijft ervan drinken
De koffie is goddelijk! Zo lekker dat ik al aan m'n 4e kopje zit vandaag. Dure koffie, maar absoluut de moeite waard. Hij is zacht, vol, romig, zo chocolade achtig dat hij vastplakt in je keel. Nu begrijp ik waar dat nessun dorma vandaan komt...je blijft ervan drinken
280Voor het eerst bij branderij Zijtveld een pakje gehaald: Milano Gold.
Geeft een redelijke espresso, mild, misschien tikkeltje vlak en korte nasmaak. Prima kopje maar ga er niet van uit m'n dak. Maar ga binnenkort wat anders van ze proberen.
Geeft een redelijke espresso, mild, misschien tikkeltje vlak en korte nasmaak. Prima kopje maar ga er niet van uit m'n dak. Maar ga binnenkort wat anders van ze proberen.
Mahlkönig Vario, Rancillio Silvia, Technivorm Moccamaster, Aeropress