Re: Wat drink je nu?

292
Dat ligt er maar net aan hoe ze gebrand zijn, heb wel eens gelezen dat ze eigenlijk wat lichter branden. Maar je kan het hen anders toch gewoon vragen? Fascino zit hier ook op het forum...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

295
Heb nu Bravi Caffe 100% in de machine zitten. Ik moet zeggen, best een lekker bakkie komt eruit :D . Ik krijg hier een mooie crema laag op de koffie, suiker blijft even liggen voordat ie er doorheen zakt. De visite jaag je er zeker niet mee weg ;)

Ik heb hiervoor Segafredo Selezione D'oro geprobeerd. Pfoe wat een miskleun was dat. Totaal niks mee te beginnen.

(machine Gaggia Titanium, maalgraad 8, watertemperatuur op "middel")
Gaggia Titanium
Maalgraad 8
Watertemp. Middel

Re: Wat drink je nu?

299
Marjolein schreef::? Ik heb iets mafs! De Diemme koffie, wordt steeds beter nu de bonen een dag of 3 in de weckpot zitten! Meer chocolade, sterker, maar niet bitterder of zo. Raar hoor.
Dat is niet zo heel raar, als ze tenmiste zeer recent gebrand zijn. De smaak van bonen vernadert het sterkt de eerste week na branden. Het is heel leuk om eens om de 12 uur na het branden een espresso te maken en te proeven hoe de smaak verandert.
Speedster | SuperJolly | et al.