Re: Ascasso baby T

31
Ja RVS is echt een pluspunt vind ik.

Heb ook een kleine update over het melk opschuimen.
Ik probeerde steeds langs de kant van het kannetje de melk te laten rollen, zoals ik dat voorheen deed, maar met de 4 gaatjes tip ging dat niet goed. Nu heb ik "ontdekt" dat het veel beter gaat als ik de tip ongeveer in het midden van het kannetje rechtop in de melk zet en dan vrij diep. Dan komt de melk langs de kanten omhoog en gaat langs het pijpje weer naar beneden. Het werkt best prima zo, en ik kan het kannetje op deze manier gewoon op de driptray zetten.

Al doende leert men :D
Ascaso Baby T Plus - Eureka Mignon Specialità

32
@gaucho Nice! Op welke temperatuur staat jouw boiler en hoeveel ml is je melkkannetje?

Ik probeer de techniek die je beschrijft goed te krijgen. Het is al gelukt met water met afwasmiddel, maar melk lijkt meer druk nodig te hebben, dus ik experimenteer nog. Alle mensen, wat is dat ding snel. 9 seconden! Als hij eenmaal gaat, valt er weinig invloed meer uit te oefenen. :D

34
Ook wel boeiend dat Ascaso consequent kiest voor een thermoblock i.p.v. boilers. Zowel op de goedkopere als duurdere modellen. Vind ik wel een mooie ontwikkeling.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs