Ok, nog meer keuzes
De tip van de week was toch een BFC Junior Plus? Scheelt wel weer 150 tot 200 euro die ik dan in een betere molen kan stoppen. Wat een keuzes allemaal en dan moet ik nog met de molen beginnen.
Re: Begin van een zoektocht.
32Deze bedoel ikNone schreef:Je bedoeld met het dakje de temperatuurmeter? Ik vind het metertje ook niet zo mooi maar als het een handige functie is, geen problemen mee. Mocht ik er over een paar jaar nog steeds plezier uit halen, kan ik altijd nog gaan voor een betere en mooiere machine zolang mijn eerste machine maar een goed begin is. Elders op de site las ik iets van: je hebt een hele simpele machine met ingebouwde molen dus je kan er ook niet al teveel van verwachten. Met jullie adviezen probeer ik dat een beetje te voorkomen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
33Ja, die is idd niet mooi maar voor nu is dat ok. Mijn keuken is zo klein dat het sowieso niet mooi is. Drie kastjes breed met in het middelste kastje de gootsteen. Vaatwasser open betekent dat je er niet langs kan lopen en Koelkast moet dicht blijven. Ok, weer OT.
Wat ik begrijp is dat de machine op zich prima is maar niet mooi. Hier zou ik met de juiste molen en instellingen een lekkere cappuccino en espresso mee kunnen maken. In de andere link die ik stuurde was er nog een thermometer in het midden. Deze was 60 euro duurder maar met meer accessoires. Is zo'n temperatuurmeter echt een plus? Dan ben ik geneigd om voor die te gaan.
Deze bedoel ik
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... 446ca7d542
Wat ik begrijp is dat de machine op zich prima is maar niet mooi. Hier zou ik met de juiste molen en instellingen een lekkere cappuccino en espresso mee kunnen maken. In de andere link die ik stuurde was er nog een thermometer in het midden. Deze was 60 euro duurder maar met meer accessoires. Is zo'n temperatuurmeter echt een plus? Dan ben ik geneigd om voor die te gaan.
Deze bedoel ik
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... 446ca7d542
34Ja die Temperatuur meter is fijn omdat je de temperatur in de groep kunt zien. Zo kun je met een flush de temp een beetje sturen. Altijd goed. Had ik op al mijn E61 machines.
Hier een heel oud filmpje van mij...moet wel lachen om mijn experimenteer hier. Maar je kunt wel zien wat zo'n meter laat zien.
https://youtu.be/7R_GpDK6yjQ
Hier een heel oud filmpje van mij...moet wel lachen om mijn experimenteer hier. Maar je kunt wel zien wat zo'n meter laat zien.
https://youtu.be/7R_GpDK6yjQ
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
35Dat lijkt me idd best handig. Geloof dat ik ga kijken of ik die met temperatuurmeter kan overnemen.
Bedankt voor alle adviezen allemaal. De zoektocht naar een maler zal gaan starten maar eerst nogmaals inlezen. Ben de helft alweer vergeten ben ik bang hahaha
Bedankt voor alle adviezen allemaal. De zoektocht naar een maler zal gaan starten maar eerst nogmaals inlezen. Ben de helft alweer vergeten ben ik bang hahaha
36Ik zou van de BFC'en de voorkeur geven aan de BFC met de vele foto's van de binnenkant. Machine ziet er erg netjes uit.
Alle blabla in de advertentie slaat nergens op. Maar dat zij de verkoper dan maar vergeven.
Maar nu met alle machines naast elkaar:
Rocket stoomt erg goed en de Expobar nog beter. BFC slecht stomen heb ik nooit last van gehad. Je waterniveau is wel kritisch.
Nadeel is inderdaad het stoomarmpje. Vervangen door kogelgewrichten is mogelijk, maar dan heb je gelijk weer een duurdere machine.
Expobar kan meer aan kapot dan aan de andere machines. Bovendien iets duurder in reparatie, want "sleutelonvriendelijk".
Grote plussen: meest temperatuurstabiele van allemaal, stoomt het beste van allemaal en warmt het snelste op van allemaal.
Ik zou het wel weten.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
Alle blabla in de advertentie slaat nergens op. Maar dat zij de verkoper dan maar vergeven.
Maar nu met alle machines naast elkaar:
Rocket stoomt erg goed en de Expobar nog beter. BFC slecht stomen heb ik nooit last van gehad. Je waterniveau is wel kritisch.
Nadeel is inderdaad het stoomarmpje. Vervangen door kogelgewrichten is mogelijk, maar dan heb je gelijk weer een duurdere machine.
Expobar kan meer aan kapot dan aan de andere machines. Bovendien iets duurder in reparatie, want "sleutelonvriendelijk".
Grote plussen: meest temperatuurstabiele van allemaal, stoomt het beste van allemaal en warmt het snelste op van allemaal.
Ik zou het wel weten.
Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.
37Ja, ik heb een bericht gestuurd naar die met meerdere foto's. Nu maar afwachten.
38Ben gegaan voor de tip van de week van HanR en heb een BFC Junior Plus in huis. Overgenomen van MP en moet eerst goed schoongemaakt worden. Voordat ik hem in gebruik ga nemen wil ik hem even laten nakijken, uitleg krijgen over de machine en hoe een espresso / cappuccino te zetten. De uitleg die ik bij de machine kreeg was heel anders dan ik heb gelezen en op YouTube heb gezien. hahahahah
Nogmaals dank voor alle tips en hele fijne kerstdagen gewenst.
Nogmaals dank voor alle tips en hele fijne kerstdagen gewenst.
39Vanuit je wens lijkt HanR ook de aangewezen persoon voor het onderhoud en de uitleg. Hij zit in Rotterdam, wat volgens mij voor jou vanuit Delft haalbaar moet zijn.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
40Helaas kom ik niet vanuit Delft maar Wezep ( Zwolle ) maar ik zou het erg leuk en leerzaam vinden als zoiets een keer zou kunnen. Ik zal volgend jaar een poging wagen.