Re: AirBarista

32
Ziet er goed uit! Hoe beoordeel je de degelijkheid en duurzaamheid van deze air barista set? Zou het lang meegaan denk je?
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -

33
Komt op mij degelijk over, ook door de simpelheid.

De Mypressi heeft een soort overdrukventiel die het teveel aan druk van een nieuwe cartridge laat weg-puffen maar die ontsnappende N20 maakt het mechaniek ook ijskoud en dan kan het weleens vast gaan zitten. Bij de AirBarista regel je zelf de druk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

34
[youtube_short]https://youtube.com/shorts/LrUqYTKDRPM? ... rUrPitDMaY[/youtube_short]

Grappig met de pomp. Maakt wel meer herrie dan ik zou willen en is ook onrustiger voor de puck. Je ziet de manometer trillen. Als ik de pomp stop dan valt de druk ook snel weg en de extractie is ook sneller als ik de druk dan weer opvoer.

Met de pomp vereist denk ik meer handigheid en met de CO2 cartridges is het heel precies te regelen, geluidloos bovendien.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

35
Inderdaad behoorlijk herrie en jammer dat druk niet blijft maar de pomp uitgaat bij bereikte druk. Kun je de pomp misschien hoger afstellen zodat pomp aanblijft als je de druk regelt met het afstellertje? Dan blijft de flow gelijk? Zomaar een idee.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

36
Als ik de pomp aansluit dan zit de 'afstelknop" die aan de CO2 capsulehouder zit er niet tussen.

Ik denk dat het anti-terugslag-ventilium er wel tussen zit, als ik kijk naar de aansluiting waar het slangetje op wordt gedraaid. Je ziet daar een naald-achtig palletje, het is dus geen gewone opening. Op een van de close ups hierboven te zien.

Mogelijk moet ik de aansluit slang minder diep indraaien en dat daardoor het anti-terugslag-ventilarium de druk binnenshuis houdt.