Re: Gaggia Titanium - Repareren of vervangen voor...?

33
Erik82 schreef:Een leeftijd van 7 jaar lijkt me niet verkeerd voor een volautomaat.
:?
Dat is heel afhankelijk van hoe je zelf het apparaat hebt bijgehouden. M'n Bosch is nu 8 jaar, nog geheel origineel en lijkt vooralsnog geen vervangende onderdelen nodig te hebben. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

36
TS mag niet mopperen, 4 pagina's met zalvende teksten.
De uitkomst wisten we al bij aanvang, keuze tussen een 'echte' DeLonghi of ...... :roll:

Dat honderdduizenden tevreden het knopje bedienen van de 'superautomaat', die soms wel 20.000 kopjes maakt voordat ze stuk gaan.......zucht....diepe zucht.
R&B heeft gelijk, het zijn echt degelijke apparaten....ongeschikt voor espresso, maar dat maakt de bezitters gelukkig niks uit.

Dankzij dit topic zullen er vast weer talloze gelijksoortige topics verschijnen.

38
CarpSafari schreef:TS mag niet mopperen, 4 pagina's met zalvende teksten.
De uitkomst wisten we al bij aanvang, keuze tussen een 'echte' DeLonghi of ...... :roll:

Dat honderdduizenden tevreden het knopje bedienen van de 'superautomaat', die soms wel 20.000 kopjes maakt voordat ze stuk gaan.......zucht....diepe zucht.
R&B heeft gelijk, het zijn echt degelijke apparaten....ongeschikt voor espresso, maar dat maakt de bezitters gelukkig niks uit.

Dankzij dit topic zullen er vast weer talloze gelijksoortige topics verschijnen.
Nou nou, je kan ook overdrijven Carp: "4 pagina's met zalvende teksten"?

En inderdaad hadden we al geconstateerd dat er voor dit soort apparaten op dit forum ook plaats is. Dus als er nu mensen zijn die daar een vraag over hebben en die daarmee geholpen worden door andere leden dan is daar niets mis mee. Ook niet terwijl jij en ik vinden dat je met een semi veel betere espresso zet.
Als we die boodschap dan willen uitzenden, denk ik bovendien dat je de mensen veel beter nieuwsgierig kan maken dan ze afkammen over hun apparatuur. Dat laatste werkt alleen maar contraproductief.

Dus ForrstX: al nieuwsgierig? ;) . R&B doet blijkbaar lang met z'n apparatuur, maar ook ik heb toch wel begrepen van mensen die deze superautomaten onderhouden, dat een gemiddelde superautomaat wel minstens elke 1,5 jaar een grote beurt moet hebben, en dat de malertjes na zo'n 6000 kopjes ook echt wel versleten zijn. Er zaten voor jou dan toch wel kosten aan te komen, en daar ben je voorlopig met een nieuw apparaat van af.

En als je dan nog eens geïnteresseerd raakt om niet met slechts een druk op de knop koffie te maken, maar ook het handwerk te verrichten voor een superieur kopje espresso, dan zit je hier ook goed 8-)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

39
Spironski schreef:R&B doet blijkbaar lang met z'n apparatuur, maar ook ik heb toch wel begrepen van mensen die deze superautomaten onderhouden, dat een gemiddelde superautomaat wel minstens elke 1,5 jaar een grote beurt moet hebben, en dat de malertjes na zo'n 6000 kopjes ook echt wel versleten zijn.
Je doet langer met apparatuur wanneer je het goed onderhoudt. Dat lijkt me logisch.
"Minstens elke 1,5 jaar een grote beurt" lijkt me typisch iets voor mensen die niet zelf hun apparaat onderhouden. Dat is ook een, al dan niet bewuste, keuze of apparaat afhankelijk zoals bij Jura.

Die van mij heeft nooit zo'n beurt gehad, ik hou hem zelf in prima staat.
Ook m'n maler is nu, na zo'n 8000 kopjes, echt nog niet versleten. Ik ben benieuwd wanneer dat komen gaat, maar gelukkig zijn ze goed verkrijgbaar. :)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

40
"Minstens elke 1,5 jaar een grote beurt" lijkt me typisch iets voor mensen die niet zelf hun apparaat onderhouden.
Dat lijkt me ook. En dus van toepassing op het gros van de superautomatengebruikers? (er stond dan ook: "de gemiddelde superautomaat..."). Zij hebben per slot van rekening waarschijnlijk hun apparaat gekocht vanwege het gemak, niet omdat ze nu zoveel van sleutelen en "gedoe" houden.

Eerlijk gezegd zou ikzelf ook nogal af worden geschrokken om alle rubbertjes etc. te vervangen door het aanzicht van een superautomaat zonder kast :D .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder