Re: gene haalt temp niet

34
fransg schreef:Ik zou als ik jou was die sensor helemaal weglaten, want wie een natte vinger heeft kan zonder sensor
Uiteraard is dat hele thuisbranden natte vingerwerk.
We klooien wat aan.De een zoals ik puur op gevoel ,de ander met wat software en uitdraaien.Maar we zullen nooit professionele resultaten behalen.Dat weten en accepteren we.
Maar ik zie het brandproces grasg iets sneller en regelmatiger verlopen.Puur een gevoelskwestie. ;)

37
cremalover schreef:
fransg schreef:Zolang je dicht bij je gevoel blijft zit je goed, dan krijg je pure waarachtige brandingen.
Zen en gelukzaligheid en zulks.
De ware meester bereikt zo de brandkleur die op de dag zelve bij zijn 'zijn' past. Smaakt de espresso zuur, dan confronteert dit je met je eigen zure gevoel 'naar de mensen toe' en overheerst het bitter dan is het zaak daaraan te werken bij jezelf.

De brandcoach zelf proeft in zijn kopje alles in de juiste balans, hetgeen bewijst dat hij al heel 'ver is'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

38
Roast your coffeebeans slowly and reverently, as if it is the axis on which the world earth revolves - slowly, evenly, without rushing toward the future...

Zo, en nu over die Gene Cafe. Dat wordt dus helemaal niks en gaat je alleen maar geld kosten. Weg dat ding.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!