Re: Baratza "Sette"

312
zou ik navragen. klinkt niet normaal. 2.5 g / s of meer is wat eigenlijk alle gebruikers hebben...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

313
Koen B. schreef:
bobbee schreef:Is dat echt zo? Mijn Atom doet in 10 second ongeveer 17 a 18 gram espresso maling. De sette is 2x zo snel van wat ik heb gehoord.
Vandaar mijn verbazing. Op youtube vind ik filmpjes waarin deze maler in 4,5s al een triple bakje vol heeft, maar mijne heeft daar dus zo'n 14,5s voor nodig...
Niet alles geloven wat je op het net ziet he ;)
Mijn Olympus doet 3.5s op 15g, zou me straf lijken dat een Sette 21g maalt in een seconde meer.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

314
Niet alles geloven wat je op het net ziet he ;) Mijn Olympus doet 3.5s op 15g, zou me straf lijken dat een Sette 21g maalt in een seconde meer.
2.5 a 3 g / s is normaal voor de Sette. de v1 zat zelfs richting 3.5 g / s. bij de v2 hebben ze dat iets omlaag getrokken om de boel te sparen. Ding is bizar snel gezien de kleine maalschijven.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: RE: Re: Baratza "Sette"

315
bvds schreef:
Niet alles geloven wat je op het net ziet he ;) Mijn Olympus doet 3.5s op 15g, zou me straf lijken dat een Sette 21g maalt in een seconde meer.
2.5 a 3 g / s is normaal voor de Sette. de v1 zat zelfs richting 3.5 g / s. bij de v2 hebben ze dat iets omlaag getrokken om de boel te sparen. Ding is bizar snel gezien de kleine maalschijven.
3g/s is dan nog 7s om een triple mandje te vullen. Maar maakt allemaal niets uit eigenlijk he? Het gaat om het resultaat!
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

316
zeker maar als een Sette maar 1 g / s maalt klopt er iets niet...

317
Mijn Compak 8 met single dosing 19 gram in 10 a 11 seconden, mooi maalsel daar gaat het om!

Verstuurd vanaf mijn SM-T700 met Tapatalk
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Baratza

318
@3aan schreef:Mijn Compak 8 met single dosing 19 gram in 10 a 11 seconden, mooi maalsel daar gaat het om!

helemaal eens, alleen wat als jouw Compak 8 over 19 gram 20 a 22 seconden draait terwijl die Frans en de rest van de werkeld het in 10 a 11 seconden doet?

Re: RE: Re: Baratza

319
bvds schreef:
@3aan schreef:Mijn Compak 8 met single dosing 19 gram in 10 a 11 seconden, mooi maalsel daar gaat het om!

helemaal eens, alleen wat als jouw Compak 8 over 19 gram 20 a 22 seconden draait terwijl die Frans en de rest van de werkeld het in 10 a 11 seconden doet?
Tja, dan is er iets mis in de waarneming wat de tijd of gewicht betreft of er is iets mis met de uitlijning, bonen, perceptie, of misschien een maan of vrijdag product?

;)

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

320
Dank voor alle reacties. Ik begon al een beetje aan mijzelf te twijfelen of ik niet iets fout deed, plus dat ik diep van binnen natuurlijk helemaal niet wilde dat er iets mis was met de molen (hij stond juist zo mooi 'gesetteld' naast mijn bezzera semi-automaat :D ).
Toch maar terug naar de winkel gegaan en daar erg goed geholpen. De sette is inmiddels terug naar de importeur voor onderzoek/vervanging. Ik zal nog wel laten weten hoe het afloopt en wat er uiteindelijk mis was met mijn exemplaar.
Bezzera BZ07 | Baratza Sette 270