Re: gespot

331
In het geval je geld hebt overgemaakt aan iemand waarvan later blijkt dat het een oplichter is bestaat de mogelijkheid om je eigen bank opdracht te geven de rekeningeigenaar een aangetekende brief te sturen waarin aangegeven wordt dat de adresgegevens aan jou worden doorgegeven zodat je aangifte kunt doen. De bank zal hierop een brief met het verzoek aan de verkoper/oplichter sturen om het bedrag terug te storten. Hiervoor krijgt hij 4 weken. Geen reactie is adresgegevens overleggen.

Onthou dit! De bank is dit verplicht te doen op verzoek!
Laatst gewijzigd door bobbee op di 26 mar 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

332
ik heb een bloedhekel aan dit soort gasten.

ondanks dat ik de koop niet heb gesloten, heb ik een aangifte gedaan bij de politie zodat deze hopelijk ook op "mijnpolitie.nl" te vinden zal zijn. Wel was hij dus al via de opgeletopinternet.nl website te vinden. Jammer dat er twee verschillende systemen zijn en de databases niet gekoppeld zijn/er 1 database is.

dit was inderdaad te mooi om waar te zijn... en een account van drie dagen oud... maar dan nog. Ik ben er wel makkelijker in geworden om geld over te maken omdat ik niet de tijd heb om 200 km heen en 200 km terug te rijden om iets op te halen wat ik wil hebben.

Ik heb het helemaal gehad met de tweede hands machines op marktplaats (no offense voor andere gebruikers hier op dit forum die gewoon te goeder trouw zijn!), ik ga nu een nieuwe kopen. Dan maar iets meer geld kwijt, maar velen vragen toch nog een relatief hoog bedrag voor een machine van vier jaar oud, of je wordt gewoon genept...eventueel via het forum wil ik nog wel doen als toevallig iets op mijn pad komt..

333
Nou, ik snap wel wat je bedoelt maar zulke artikelen moet je gewoon niet laten opsturen. Als het je veel geld scheelt kun je overwegen om heen en weer te rijden. Anders gewoon laten schieten. Mijn broer, die heeft net een quickmill andrea incl afkloplade, tamper, melkkannetje en (basic) thuismalertje 2e hands gekocht. De boel opgehaald en hij is helemaal geslaagd voor een heel net bedrag.
2e hands is voor mij ook een mooie uitkomst geweest, anders had ik het hele koffie avontuur wel kunnen vergeten.....
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

334
Nee, wat ook tegen opsturen pleit is dat de spullen nagenoeg nooit adequaat worden verpakt. Met pakketjes wordt nu eenmaal letterlijk gesmeten en gestapeld, en als er zo'n machines van 25 kilo in zit... Het zou eigenlijk in een dubbele doos en rondom vastgezet en opgevuld moeten worden, maar ja, wie doet dat nu?

Dus zelf ophalen, maar dan is er best mooi en goed spul 2-de hands te krijgen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

335
klopt, opsturen is lastig met die dingen, behalve als het zogenaamd om een gewonnen prijs gaat die nog nieuw in de originele verpakking zit...ophalen is altijd beter, maar als je prioriteiten moet stellen van of klein risico lopen (oke 900 vind ik dan wel een groot risico, maar tot 200 euro laat ik tweede hands wel eens opsturen) OF 6 uur "vrije tijd" kwijt (die je dan ook moet hebben), is de keuze voor mij makkelijk gemaakt op dit moment.

enfin, ik denk dat ik eens naar een casa barista ga, ook daar kan je vast wel een goeie deal doen met wat accessoires en goede uitleg krijgen, want ik ben een behoorlijke noob en kan nog heel wat leren. Ook advies van wat de voor en nadelen van verschillende machines zijn is mij best wat waard. Een opknapper is op dit moment ook niet wat ik zoek, twee groeps horeca ook niet, een overpriced ECM ook niet, meer in de lijn van Bezzera BZ10 (iig hx). Ze zullen er vast zijn, maar vanaf januari kijk ik regelmatig op mp zonder succes. Of ik ben te kritisch of wil er niet zoveel voor betalen, of het is weer niet echt in de buurt... Heb/had dan ook geen mega haast ermee, maar het blijft wel prikkelen natuurlijk ;-)

336
Wel raar trouwens dat er nog niks te vinden was over deze verkoper op mijnpolitie.nl...daar doe ik toch eigenlijk wel vaak even een check....:???: ik ben ook weer gewaarschuwd.

Voor de goede uitleg (en begeleiding) moet je op dit forum zijn hoor!
Het echte "leren" begint pas als je zo'n machine en maler hebt staan, dan wordt het pas echt leuk.

Casa barista heeft mooie aanbiedingen. Check ook koffiewarenhuis.nl. Ook die hebben vaak scherpe prijzen.
In de tussentijd marktplaats in de gaten houden en trouwens, Peter van kafko heeft rockets V2 te koop voor een mooie prijs + goede service! Waar woon je ongeveer? Mocht ik wat tegenkomen, laat Ik het je weten.

Ik heb trouwens de BZ10 gehad en nu een machine met E61 groep. Ik had even mijn twijfels toen ik de wissel had gemaakt, maar heb er nu geen moment spijt meer van. Die zetgroep met eriks E61 thermometer is echt geweldig. De douchezeef bij de BZ10 ligt iets lager waardoor je iets minder speelruimte hebt met doseren. Verder is onderhoud wat makkelijker uit te voeren door de universele onderdelen en ook zelf te doen als je beetje handig bent. Door de grote hoeveelheid gebruikers is er heel veel info te vinden(goed en fout...)Zo zijn er nog een paar redenen...

337
Ik was ook erg geinteresserd, maar een of andere manier vond ik het al niet kloppen.
Had ook al mail contact, zie hier onder....even van onder naar boven lezen....

Nou dat zal niet gaan vanuit Rotterdam denk ik!
Ik wilde graag het apparaat zien met gemaakte foto's,
Ik wil nl niet voor niks komen naar friesland.
En ik wil weten wat u er minimaal voor wilt hebben..

gr,
Marcel

-------Oorspronkelijk bericht-------

Van: Walraven via Marktplaats
Datum: 26-3-2013 11:25:59
Onderwerp: Re: Reactie: Boretti Barista Chroom

kunt u vanavond ophalen

2013/3/25 Marcel via Marktplaats <a.mnmmx3gx6xzs@mail.marktplaats.nl>

Reactie op uw advertentie 'Boretti Barista Chroom'

Beste Walraven,

Ik ben erg geinteresseerd, maar voordat ik vanuit Rotterdam naar Friesland kom, zou ik graag orginele foto;s willen van de machine en de maler.
Tevens wat is uw uiterste prijs?

gr,

Marcel
Bezzera Strega & Niche Zero

338
Toch opvallend dat je de machine meteen zou kunnen ophalen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

339
Wat ik wel eens merk is dat 'de oplichters' allerlei plaatsen die moeilijk te bereiken zijn invullen: vaak in het zuiden van Limburg of bijv. of Texel e.d. Waarschijnlijk dus om opsturen uit te lokken.

Kwalijke zaak. Verhaal van 'gewonnen prijsvraag' is niet eens ongeloofwaardig, telkens als er een 'duur espressoapparaat' als prijs is, is het inderdaad die Boretti.
Dure en/of kwetsbare spullen nooit laten opsturen.

340
Spironski schreef:Toch opvallend dat je de machine meteen zou kunnen ophalen.
Dan komt er toevallig iets tussen en dan komt het niet zo goed uit. :twisted:

!! Ik wil deze in m'n onderschrift !!
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.