El Salvador villa galicia (natural)
Door een tip van Bobbee in het topic over gefermenteerde smaakjes bij Blommers uit gekomen.
Echt wel heel erg lekker en zeker na een week ouderwets matige filterkoffie drinken een welkom genot.
Tot mijn eigen verbazing waren de eerste 2 kopjes meteen (vrijwel) goed qua afstelling. Mijn vrouw beweerde verbaasd he je koffie ruikt naar kersen. Die tonen zitten er ook precies in volgens de omschrijving. Het ruikt beneden hoe dan ook komende paar dagen aangenaam naar een bijzondere koffie
Re: Wat drink je nu?
3382Ik zou bijna zelf een zakje bestellen! Fijn dat het zo lekker smaakt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
3384Bezig met de Myanmar van HK. Moet eerlijk zeggen dat ik dit de minst lekkere vind die ik sinds tijden gedronken heb. Wellicht zijn het juist tonen die een ander er zeer in waardeert, maar persoonlijk vind ik 'm dus wat minder. Volgende kilo alweer besteld: De Colombia La Guamara, eveneens van HK. Die hebben we al meermaals gehad en beviel altijd meer dan prima.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
3386Sinds een week heb ik deze ook maar bevalt zeer goed. Het is wel een harde boon zoals de MalabarMarc O. schreef: ma 15 aug 2022, 09:32 Bezig met de Myanmar van HK. Moet eerlijk zeggen dat ik dit de minst lekkere vind die ik sinds tijden gedronken heb. Wellicht zijn het juist tonen die een ander er zeer in waardeert, maar persoonlijk vind ik 'm dus wat minder. Volgende kilo alweer besteld: De Colombia La Guamara, eveneens van HK. Die hebben we al meermaals gehad en beviel altijd meer dan prima.
Kan zijn dat mijn Strega het zachter maakt wat smaak betreft
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
3387Goede vraag, maar moeilijk om onder woorden te brengen. Ik heb er associaties mee van olijfvelden in Andalucië. Als je daar doorheen rijdt dan heeft dat een vrij specifieke geur. Die ruik en proef ik ook in de koffie.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
3388Ik had het al in een ander topic benoemd maar doe het toch nog even hier, ik geniet nu van de Caffenation LGB. Ik had verwacht vooral espressos te drinken maar sinds ik toch een beetje fatsoenlijk uitziende melkdrankjes wil kunnen serveren heb ik de smaak daarvan toch wel te pakken. Ik zal niet helemaal ingaan op welke smaaknoten ik precies proef want daar is mijn smaak denk ik gewoon niet verfijnd genoeg voor, maar ik zet wel heerlijk smakende cappuccinos op tafel ermee. "Smooth" is de term die in mij opkomt!
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021
3389Al vaker beschreven. Erg aangename natural koffie van Björn Aarts van Dutch Barrista.
️
️
3390Na mijn bezoekje daar een anderhalve maand geleden en een paar proefzakjes toen meegenomen, De Bourbon Royale van Blanche Dael. Hele lekkere romige koffie voor al diegene die van de "klassieke" chocoladetonen met een hintje kruidig houden. Die hoek blijft voor mij absoluut favoriet qua smaak (tot nu toe)
Ik vond deze uit 5 verschillende proefzakjes (250gr) de lekkerste en herken nu met een kilozak gelijk de smaak terug. Dat zegt (denk ik) wel iets over de constante kwaliteit. Wat mij betreft kun je hem gerust proberen!
Ik vond deze uit 5 verschillende proefzakjes (250gr) de lekkerste en herken nu met een kilozak gelijk de smaak terug. Dat zegt (denk ik) wel iets over de constante kwaliteit. Wat mij betreft kun je hem gerust proberen!
Coffee, sleep, Coffee, repeat