Re: Wat drink je nu?

351
Guatemala El Limonar van Heart Coffee uit Portland (zelf meegenomen). Nog een laatste herinnering aan de afgelopen vakantie. Erg aanwezig zuurtje....maar dat lijkt wel de trend aan de overkant van de oceaan. Hoge dosering en lichte branding, begrijp ik. Vandaag het laatste kopje gedronken.

Ik verwacht morgen Summer Espresso van SquareMile Coffee. Ben benieuwd. Hoor vaak goede verhalen over de club van James Hoffmann :)
SCAE Level 1 certified
In bezit van: Izzo Alex Duetto, Mahlkonig K30, Mahlkonig Guatamala, V60, Chemex, Aeropress

Re: Wat drink je nu?

352
Erg aanwezig zuurtje....maar dat lijkt wel de trend aan de overkant van de oceaan
Ja, die ervaring heb ik ook. Erg op zoek naar het origin karakter, weg van het makkelijke middengebied, en op zoek naar "het zuurtje".
Maar dat kan ook doorschieten, vind ik. "Rins" is nog wel wat anders dan botweg "zuur".
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Wat drink je nu?

355
Persoonlijk iets,die smaak. ;)
Net een 'bakkie' Pacamara uit Nicaragua op,daar vond ik nog 250gr. groene bonen van achter in de kast.
De eerste keer was ik niet onder de indruk(te hoge verwachting waarschijnlijk),maar vind hem nu toch best wel lekker. :)
Deze keer ook wat voorzichtiger geweest met branden,grote bonen zijn het zeker. :D
Weet alleen niet meer waar ik hem vandaan had...(verpakking al weggegooid helaas :roll: ) en vind hem ohm ook niet zo snel weer terug,mocht ik hem nog eens voorbij zien komen slaan we er wel weer wat van in.

Grt. Aad
Gene Cafe,Technivorm CD10/Swiss gold,Cona vacuum,Chemex,Bodum Columbia FP,Solis scala,Brita on-tap.

Re: Wat drink je nu?

356
Na een heerlijke vakantie in Frankrijk waar ik slechts 1x goede koffie gedronken heb (in Rocamadour, bovenop een rots, niet echt de plek waar ik goede koffie verwachtte) genieten we nu extra van de stel moka koffie van doppio.

Midas, probeer blend 01 van dutch barista koffie eens.Die is echt geweldig!

Re: Wat drink je nu?

359
Midas schreef:Ik heb heel dit topic door gelezen maar weet nog niet welke koffie ik waar ga bestellen.
Staat er op het forum ook ergens een top40? Ik ben wel benieuwd wat ik niet mag missen en wat de all time favorites zijn?
Probeer de blende bij dutch barista coffee maar eens. Tevens zijn de koffie's van het koffielab ook erg goed (zie de beoordelingen op de site).
Bezzera BZ07PM / Mälhkonig Vario / Chemex / Hario Buono

Re: Wat drink je nu?

360
Marcel F schreef:
Midas schreef:Ik heb heel dit topic door gelezen maar weet nog niet welke koffie ik waar ga bestellen.
Staat er op het forum ook ergens een top40? Ik ben wel benieuwd wat ik niet mag missen en wat de all time favorites zijn?
Probeer de blende bij dutch barista coffee maar eens. Tevens zijn de koffie's van het koffielab ook erg goed (zie de beoordelingen op de site).
Ja die is zeer goed, heb hem nu in de maler zitten. Fantastisch. Het koffielab heeft ook superkoffie. Probeer die Brasillian Daterra maar is.